• Abc321

Seriöst? Vad är detta för skitreklam?

Bilden säger väl en del?

Jag tycker den är så osmaklig..

Bara jag?

• Svar på tråden Seriöst? Vad är detta för skitreklam?
  • SatanLendMeADollar

Det är anpassad reklam. Du har väl sökt på och besökt massa nazistiska sidor. Du har dig själv att skylla.

• Abc321

Anpassad reklam? Hahaha.. Jo tjena, jag surfar inte sånt iaf..

• Anonym (-)

Jo, det är anpassad reklam.

Jag har sökt på barnböcker och småkakor idag, det blev också min reklam.

• Abc321

Jag har enbart kollat mailen, fb, en sökning på google med "recept sockerkaka" och sedan fl så den "anpassade" reklamen funkar då inte här...

• Anonym (-)
    Abc321 skrev 2014-08-20 23:01:20 följande:

Jag har enbart kollat mailen, fb, en sökning på google med "recept sockerkaka" och sedan fl så den "anpassade" reklamen funkar då inte här...

Du kanske har läst någon specifik tråd på FamiljeLiv?
  • Anonym (ano)

är det ingen som reagerar över att FL faktiskt sammarbetar med några som kollar upp vad ni gör på nätet?

de spårar alltså era aktiviteter på nätet

sen finns det ju fullt med osmakliga trådar på FL som skrivs av nazister, rasister, pedofiler, kvinnohatare osv, så vilket ämne som helst av dessa kan ju dyka upp som reklam då om man varit inne på FL (verkar vara det som har hänt dig ts)

• Harmagedon
    Anonym (ano) skrev 2014-09-02 13:45:30 följande:

är det ingen som reagerar över att FL faktiskt sammarbetar med några som kollar upp vad ni gör på nätet?

de spårar alltså era aktiviteter på nätet

sen finns det ju fullt med osmakliga trådar på FL som skrivs av nazister, rasister, pedofiler, kvinnohatare osv, så vilket ämne som helst av dessa kan ju dyka upp som reklam då om man varit inne på FL (verkar vara det som har hänt dig ts)

Som Google och alla andra stora aktörer på nätet då?
  • Anonym (ano)
    Harmagedon skrev 2014-09-02 13:50:32 följande:
    Som Google och alla andra stora aktörer på nätet då?
    att fler gör en otrevlig sak gör det väl inte mer ok, eller vad tycker du? *suck*

nu handlar ju tråden dessutom om reklam när man är inne på FL
  • Harmagedon
    Anonym (ano) skrev 2014-09-02 13:52:42 följande:
    att fler gör en otrevlig sak gör det väl inte mer ok, eller vad tycker du? *suck*

nu handlar ju tråden dessutom om reklam när man är inne på FL
    Svårt att tycka att det är ok men konstaterar mer att så är det. Det finns inga fria luncher. Är det för bra för att vara gratis är det du som är varan.

Och själva reklamen är väl för en Historietidning och inte nu livs levande nazister. Om nu inte Goebbels och hans gossar gömt sig på baksidan av månen alla dessa år.
  • Anonym (ano)
    Harmagedon skrev 2014-09-02 14:01:28 följande:
    Svårt att tycka att det är ok men konstaterar mer att så är det. Det finns inga fria luncher. Är det för bra för att vara gratis är det du som är varan.

Och själva reklamen är väl för en Historietidning och inte nu livs levande nazister. Om nu inte Goebbels och hans gossar gömt sig på baksidan av månen alla dessa år.
    det är väl snarare titeln med 'fyll din surfplatta med nazister och småkakor' som upplevs som störande

jag finner reklam som säger sådant otroligt störande, får jag den sen från en familjesite blir det ännu värre, van blir nästa porreklam när man loggar in på siten?, förstår du vad jag försöker få fram?

• Harmagedon

Inte riktigt säker på vad du störs av. Bruket av just ordet nazister eller att man kombinerar det med gulliga cupcakes?

Meningen är ju konstruerad för att man ska rycka till lite och sedan titta på bilden och fnissa lite åt att det var just tidningar på olika teman de menar.

• Anonym (ano)
    Harmagedon skrev 2014-09-02 14:46:23 följande:

Inte riktigt säker på vad du störs av. Bruket av just ordet nazister eller att man kombinerar det med gulliga cupcakes?

Meningen är ju konstruerad för att man ska rycka till lite och sedan titta på bilden och fnissa lite åt att det var just tidningar på olika teman de menar.

som sagt, att du inte störs det minsta av reklam med nazist innehålll är ditt val, men det krävs inte mycket för att förstå att kopplingen nazism och familjeforum inte är så bra, vare sig ur medlemmars ögon eller i övriga av FL sammarbetspartners ögon

jag är inte det minsta intresserade av att bli serverad reklam med nazist innehåll när jag surfar in på Familjeliv

• Aniiee

Lite klumpigt av Readly att ha det som reklam, men reklamen är för Readly, en "sportify" för tidningar (bland annat Historia och Hus och hem, som de två omslagen verkar vara från, utan närmare besiktning.) Så din anpasade reklam kanske är för att du sökt efter tidningar att prenumerera på?

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Harmagedon

Ja jag är väl en gammal cyniker... Men jag tycker att historia och kunskap är det bästa vaccin vi kan ge våra barn för att slippa se dem svepas iväg av (ny)nazism.

Svar på tråden Seriöst? Vad är detta för skitreklam?