plastfrotté
Nu är jag lite konfunderad... Den här plastfrottén man ska ha i spjälsängen, ska man ha den under eller över lakanet?
Nu är jag lite konfunderad... Den här plastfrottén man ska ha i spjälsängen, ska man ha den under eller över lakanet?
haha...under så ligger den bättre på plats...det är nog skönare för bebisen me om det ligger under...om det händer en olycka så det blir blött genom lakanet så skyddas ju madrassen. Det är enklare att tvätta ett lakan än en madrass....
lycka till!
under..skaver nog lite annars..hihi
Under.............
under och ett annat tips är om man känner någon i åldringsvården eller har en mormor eller morfar som gått ur tiden så lägg rabarber på draglakan de är perfekt och lite skönare än den plastade frotten
Var köper man plastad frotté? Är verkligen helt borta på det här området...!
Plastad frotté finns på löpmeter i tygaffärer. Apoteket säljer såna där engångslakan, men de finns inte framme, man får be om dem.
Lägg i din egen säng också! (Om vattnet skulle gå...)
plastad frotté har man under lakanet för annars river det ju mot barnets hud! finns att köpa på affärer med barnsaker, ex. barnens hus.
finns även på coop såg jag igår
Ikea har en modell av plastadfrotté men det verkade hård och prasslig. Jag köpte metervara på tygaffärn. Jag kommer att använda den själv nu fram till förlossningen för säkerhetsskull. Mamma sa dock att det kan bli väldigt varmt för bebisen att bara ha ett sett lakan över så jag får väl testa det med.
Lycka till.
Har för mig att jag har sett plastad frotté med barnmotiv på någon stans. Någon som vet var?