• Ellicka

Bo i Västerhaninge?

Hej,

Vi har precis fått erbjudande om en lägenhet på Vargvägen i Västerhaninge och är nyfikna på hur det är att bo där. Är det ett lugnt område, är det långt att ta sig till saker, mycket kriminalitet m.m.?

Ska jobba i Stan så kommer behöva ta pendeln varje dag som det ser ut nu fram tills det att jag börjar plugga.

• Svar på tråden Bo i Västerhaninge?
  • Anonymiss

Jag bor i Västerhaninge och är toknöjd! Det är lantligt samtidigt som det är centralt och nära till affärer och SL -trafik:))

Vargavägen? I Åbylund då? Jag bor i Åbylund och gillar stället. Visst, det finns många alkolister och psykfall men inget jag bryr mej om. (Många har fördommar mot Åbylund)

Sen finns det en del villaområden också men Åbylund är roligare. Mer socialt.

Nu under sommaren har det varit lite stökigt. Två bilar har slagtits sönder och en ruta har gått sönder på Kök och Bar. Men jag ska inte skrämmas. Det är skitbra här:)

Sen till pendeln. Fem minuter promenad om du är snabb!

• RickiRicki

Nej det är ett lugnt område. Ingen kriminalitet här inte, men kanske lite mycket alkoholister som har skrämt ungarna några gånger...

Centralt är det! Det är alltid nära till en matafär vart du än bor. Vet inte just vart Vargvägen ligger. Men om det ligger i Åby eller Åbylund så är det nära till Din mat.Där är det billigt och bra!

Hela Vh är rätt uppdelat. Villaområdena och underlass. (Åby) Om det var till någon nytta..

Lycka till och Välkommen:)

• Ellicka

Tack för era svar!. Bor i vöaterhaninge nu och trivs bra, jättefina lägenheter här och mycket skogsområde i närheten. Vet ni några bra loppisar i närheten?:)

• Anonym (fd vh bo)

jag vet att vissa verkligen trivs i vh . jag gjorde det inte för mycket droger o fylla för min smak . otryggt när jag åkte sent hem med mer . bobde då i åbylund med lite udda grannar o folk som söp en hel del samt erbjöd droger till höger o vänster dock vet jag inte hur det är nu det är trots allt 2 år sen jag flytta . som jag skrev  det faller vissa i smaken och andra flyr dock så undrar man ju varför det alltid finns lediga lägenheter på björnvägen med mer om folk trivs .

Svar på tråden Bo i Västerhaninge?