JECJ skrev 2014-08-21 18:01:15 följande:
Har du gjort test? Många på fl. Intalar sig att dom är gravida trots mens och minus på testet. Det är bara sorgligt och ofta ett resultat av en desperat längtan. Får man ett plus och sedan mens så är man gravid eller så fick man ett missfall. Får man mensen på den vanliga tiden och inte får plus på Stickan så är man inte gravid.
Ja, fast inlägget ovan ditt talar ju mot det du just skrivit.
Jag fick ett svagt plus med "clearblue plus", inom tids-ramen och konstens alla regler osv.. sen gjorde ett digitalt två dagar senare som visade "inte gravid".
Så jag tänkte att då är jag väl inte gravid.
Men kroppen känns annorlunda och magen putar som att jag skulle ha mens när som helst, och mensvärk har jag haft till och från var och varannan dag sen jag hade mens sist. Så jag vet inte vad som pågår eller vad jag ska tro.
Tänkte bara höra mig för, för jag fick ju som sagt ett plus, även om det var svagt så sägs det ju "ett plus är ett plus", men om ingen hade skrivit här att de haft mens och varit gravida så hade jag ju tagit det som att det inte är möjligt, men bevisligen finns det ju dem som har fått mens och varit gravida - och därför så tänkte jag att då är det inte helt onödigt att ta ett till test.