• Glädje

"MENS" när GRAVID, sanning eller myt?!!

Misstänker att jag kanske är gravid trots att jag hade mens för två veckor sedan.
    Måste bara få någon bekräftelse på att detta faktiskt förekommer. 

Söker DIG som haft mens"liknande" blödning, vanligt rött blod i ett par dagar med mensvärk och allt sånt där..men ändå varit gravid och fött ett friskt barn? Är det sant? Hur fick du reda på att du var gravid ändå, eller visste du?

• Svar på tråden "MENS" när GRAVID, sanning eller myt?!!
  • Whitetrash86

Har hänt mig 1 gång.
    Innan jag fattade att jag var gravid hade redan hunnit till v13+ hade då alltså haft 3 mensblödningar, 5-6 dagar med riktigt blod.
    Pga min ålder och situation gjorde jag en abort, men fostret var frisk och det fanns inget som skulle tyda på att den inte hade överlevt.

• JECJ

Har du gjort test? Många på fl. Intalar sig att dom är gravida trots mens och minus på testet. Det är bara sorgligt och ofta ett resultat av en desperat längtan. Får man ett plus och sedan mens så är man gravid eller så fick man ett missfall. Får man mensen på den vanliga tiden och inte får plus på Stickan så är man inte gravid.

• Glädje
    JECJ skrev 2014-08-21 18:01:15 följande:

Har du gjort test? Många på fl. Intalar sig att dom är gravida trots mens och minus på testet. Det är bara sorgligt och ofta ett resultat av en desperat längtan. Får man ett plus och sedan mens så är man gravid eller så fick man ett missfall. Får man mensen på den vanliga tiden och inte får plus på Stickan så är man inte gravid.

Ja, fast inlägget ovan ditt talar ju mot det du just skrivit.

Jag fick ett svagt plus med "clearblue plus", inom tids-ramen och konstens alla regler osv.. sen gjorde ett digitalt två dagar senare som visade "inte gravid".
    Så jag tänkte att då är jag väl inte gravid.

Men kroppen känns annorlunda och magen putar som att jag skulle ha mens när som helst, och mensvärk har jag haft till och från var och varannan dag sen jag hade mens sist. Så jag vet inte vad som pågår eller vad jag ska tro. 

Tänkte bara höra mig för, för jag fick ju som sagt ett plus, även om det var svagt så sägs det ju "ett plus är ett plus", men om ingen hade skrivit här att de haft mens och varit gravida så hade jag ju tagit det som att det inte är möjligt, men bevisligen finns det ju dem som har fått mens och varit gravida - och därför så tänkte jag att då är det inte helt onödigt att ta ett till test. Tungan ute
  • Nyfiken gul

min senaste graviditet blödde jag dom första 3 månaderna. Man befarade missfall men det var inga problem. 

Den barnmorska jag pratade med då förklarade att det händer att man blöder, det är inte särskilt vanligt men det kan hända av flera orsaker.  Och man kan blöda på olika sätt också, antingen att man misstar det för mens för att det blöder på särskilda tidpunkter eller så stänkblöder man lite då och då  eller blöder vid ansträngning som sex, toabesök, tunga lyft osv. 

Varje gång jag gick på toa och bajsade så kom det färskt blod ifrån slidan.  

Blödningarna upphörde helt när jag var omkring vecka 20 och däröver. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • JECJ
    Glädje skrev 2014-08-21 18:15:12 följande:

Ja, fast inlägget ovan ditt talar ju mot det du just skrivit.

Jag fick ett svagt plus med "clearblue plus", inom tids-ramen och konstens alla regler osv.. sen gjorde ett digitalt två dagar senare som visade "inte gravid".

Så jag tänkte att då är jag väl inte gravid.

Men kroppen känns annorlunda och magen putar som att jag skulle ha mens när som helst, och mensvärk har jag haft till och från var och varannan dag sen jag hade mens sist. Så jag vet inte vad som pågår eller vad jag ska tro. 

Tänkte bara höra mig för, för jag fick ju som sagt ett plus, även om det var svagt så sägs det ju "ett plus är ett plus", men om ingen hade skrivit här att de haft mens och varit gravida så hade jag ju tagit det som att det inte är möjligt, men bevisligen finns det ju dem som har fått mens och varit gravida - och därför så tänkte jag att då är det inte helt onödigt att ta ett till test. 

Det talar väl inte emot? Jag skrev mens OCH minus= inte gravid , mens OCH plus= gravid eller fått missfall. En stort antal av alla befruktade ägg slutar som missfall och upptäckts aldrig då man tror det bara är mensen som kommer. Ett fåtal får mensliknande blödningar vid en frisk graviditet men då så får man också ett positivt graviditetstest. Oftast så är blödningen inte alls lik mensen men dyker upp ungefär samtidigt.

Ta ett test till. Blir det positivt så är du gravid. Pluset blir bara starkare för varje dag så det borde vara starkt nu. Är det inte positivt nu så var det ett tidigt missfall eller så såg du fel :)

Lycka till :) stick ner och köp ett test nu så slipper du undra.
  • Glädje
    JECJ skrev 2014-08-21 18:43:02 följande:
    Det talar väl inte emot? Jag skrev mens OCH minus= inte gravid , mens OCH plus= gravid eller fått missfall. En stort antal av alla befruktade ägg slutar som missfall och upptäckts aldrig då man tror det bara är mensen som kommer. Ett fåtal får mensliknande blödningar vid en frisk graviditet men då så får man också ett positivt graviditetstest. Oftast så är blödningen inte alls lik mensen men dyker upp ungefär samtidigt.

Ta ett test till. Blir det positivt så är du gravid. Pluset blir bara starkare för varje dag så det borde vara starkt nu. Är det inte positivt nu så var det ett tidigt missfall eller så såg du fel :)

Lycka till :) stick ner och köp ett test nu så slipper du undra.

Ja, man kan ju bli knäpp av mindre. Det blir nog ett test till i morgon då, bevisligen så kan kroppen få för sig lite vad som helst, men man borde tycka att någon (förutom jag) typ läkare borde finna det intressant till varför vissa har "mens" när man är gravid när alla som vill bli gravida går och väntar på just mens! :P 

• JECJ
    Glädje skrev 2014-08-21 18:53:48 följande:

Ja, man kan ju bli knäpp av mindre. Det blir nog ett test till i morgon då, bevisligen så kan kroppen få för sig lite vad som helst, men man borde tycka att någon (förutom jag) typ läkare borde finna det intressant till varför vissa har "mens" när man är gravid när alla som vill bli gravida går och väntar på just mens! :P 

Det vet dom redan :) Det beror ofta på att embryonet inte tar upp hela livmodern i början. Då finns det plats för en del av livmodern att blöda som vid mens. Det kan även ha andra orsaker att man blöder men då liknar det inte alls mens i tidpunkt, längd osv
  • Camilla85ify

Jag hade mens som vanligt och regelbundet i 3 månader första gången jag var gravid (var 16 år och ej planerat) men slutade i MA.

• HäckHäxan
    Glädje skrev 2014-08-21 17:50:30 följande:
    Misstänker att jag kanske är gravid trots att jag hade mens för två veckor sedan.
    Måste bara få någon bekräftelse på att detta faktiskt förekommer. 

Söker DIG som haft mens"liknande" blödning, vanligt rött blod i ett par dagar med mensvärk och allt sånt där..men ändå varit gravid och fött ett friskt barn? Är det sant? Hur fick du reda på att du var gravid ändå, eller visste du?
    Jag har inte haft det själv. Men min moster hade mena varje månad under 3 av sina 4 graviditeter, precis så som hennes mens brukar vara, bortsett från att hon var väldigt gravid då.

Första gången så fattade hon inte att hon var gravid fören det verkligen började synas, de andra gångerna testade hon ju sig ifall att just för att hon hade haft mens under första graviditeten då.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • MeAngeleyes

Jag har haft "mens" vid rätt tid första månaden alla mina graviditeter (5 st) mensvärk och en blödning som definitivt var som en riktigt mens! Dom som slutade i mf slutade jag dock inte blöda som vanligt!

Svar på tråden "MENS" när GRAVID, sanning eller myt?!!