• Anonym (Sussi)

lägger jag mig i för mycket?

Jag och min man har varit ett par länge. Vi har gemensamt barn och min man har ett barn sedan tidigare.
    Nu till min fråga: vi vuxna i denna familj har gjort beslutet att vi ska vara en hel familj. Det innebär att vi inte gör någon skillnad på barnen.
    Detta gäller allt. Skola, fritidsintressen, inköp och allt runtomkring en familj i vardagen.
    Jag, pappan och barnen ser inga problem i det.
    Däremot biomamman som inte kan ta detta. Hon anser att jag lägger mig i och att jag inte har med saker att göra. Allt kring bonusbarnet är enbart föräldrarnas ansvar.
    Är det något viktigt som biomamman bör veta så kan inte jag ta information med henne.
    Jag ska heller inte ha kontakten med skolan eller fritidsintressen som bonus utövar.
    Jag ska helt enkelt backa, hålla mig undan.
    Gör jag fel?

• Svar på tråden lägger jag mig i för mycket?
  • Anonym (mn)

ge ett konkret exempel på hur detta artar sig.

• Anonym (Sussi)

Ska jag backa trots att alla i vår familj trivs att ha det såhär?

Vi är ju en familj.

• Anonym (Sussi)
    Anonym (mn) skrev 2014-08-21 18:04:21 följande:

ge ett konkret exempel på hur detta artar sig.

Vad menar du?
  • Anonym (T S)
    Anonym (Sussi) skrev 2014-08-21 18:07:18 följande:

Ska jag backa trots att alla i vår familj trivs att ha det såhär?

Vi är ju en familj.

Hemma hos er bestämmer du och din man.

• Anonym (cc)

När barnet är hemma hos pappan är det pappan som bestämmer vad som är okey och inte okey. Och anser han att du har med allt att göra så har du med allt att göra. (så länge vi inte talar om olagligheter)
    Och om även barnet kan svara på att du har med allt och göra så har mamman ännu mindre att säga till om.

• Anonym (mn)
    Anonym (Sussi) skrev 2014-08-21 18:07:48 följande:
    Vad menar du?
    Ja, precis vad det står. Hur artar sig detta i vardagen? Vad är det hon inte vill att du ska ta del av med skolan t ex? Hur lägger du dig anser hon?  
  • Påven Johanna

Ja, det är ju larvigt av henne att stipulera villkor för hur ni ska göra, men det är ju larvigt av dig/er att försöka tvinga på henne kontakt som hon inte vill ha. Vill hon inte bli informerad av dig så är det ju ett val hon har rätt att göra. Om ni ändå framhärdar så undrar jag hur barnet har det när alla vuxna envisas med att göra saker som håller konflikter vid liv.

• Anonym (Sussi)
    Anonym (mn) skrev 2014-08-21 18:16:16 följande:
    Ja, precis vad det står. Hur artar sig detta i vardagen? Vad är det hon inte vill att du ska ta del av med skolan t ex? Hur lägger du dig anser hon?  
    Det är väll i det stora hela.

Kontakt med skola. Ex föräldrarmöte.

Svårt att förklara som en förälder.

Tar jag emot information från skola eller fritidsintresse så är det fel. Kommunikationen ska vara till och emellan föräldrarna.
  • Anonym (Sussi)
    Påven Johanna skrev 2014-08-21 18:25:00 följande:

Ja, det är ju larvigt av henne att stipulera villkor för hur ni ska göra, men det är ju larvigt av dig/er att försöka tvinga på henne kontakt som hon inte vill ha. Vill hon inte bli informerad av dig så är det ju ett val hon har rätt att göra. Om ni ändå framhärdar så undrar jag hur barnet har det när alla vuxna envisas med att göra saker som håller konflikter vid liv.

Varför ska det bli konflikter?

Det är ju mamman som väljer att få det till en konflikt.

Det spelar väll ingen roll om det är jag eller min man som säger,skriver eller smsar information?

Har jag tagit del av den så kan väll jag vara den som för det vidare till berörd person?

Vad är felet med det?
Svar på tråden lägger jag mig i för mycket?