• Äldre 22 Aug 20:35
    2116 visningar
    11 svar
    11
    2116

    Ipad till barn

    Mitt barn har pratat om att hon vill ha en ipad...eller va de nu heter!

    så e de nån som kan tipsa om en bra o relativt billig sån som är lätt att förstå o använda?

    har själv ingen koll på vad som e bra o inte!

    tacksam för svar

  • Svar på tråden Ipad till barn
  • Äldre 22 Aug 20:39
    #1

    En IPad är av märket Apple, de andra kallas för surfplattor. Skulle rekommendera en IPad då de är mycket tåliga och håller länge och har batteritid. Ett minus är priset men de är bra.

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 22 Aug 20:42
    #2

    Skulle INTE ge en dyr iPad som första surfplatta till ett barn. Skulle satsa på en liten samsung eller Lexus.

  • Äldre 22 Aug 20:44
    #3

    Jag rekommenderar också iPad. Till ett barn skulle jag välja en iPad-mini.

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 22 Aug 20:44
    #4

    Nexus

  • Äldre 22 Aug 20:48
    #5

    iPad är överlägset bäst att ge till nybörjare. Dessutom bra föräldrakontroll, flest appar och minst virus. Om en ny för 3500:- är för dyr, köp en begagnad iPad 4 på blocket. Kostar ca 2000:-

  • Äldre 22 Aug 21:14
    #6

    hmm...ja e som sagt helt o kunnig i de här med såna här grejjer..o ja undrar....

    finns de typ inget som bara e spel  på`?

    typ hitta den här på nätet..men vet ju inte om detta e nått att ha men...

    www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/barnplatta/kurio-tablet7sgreen/189958.7794/

    som sagt...mitt barn e litet...så de e la menat lite som att ha spela lite lätta spel o sådär...

    tack för svaren ja fått hittills!

  • Honung­sblomm­an
    Äldre 22 Aug 22:49
    #7

    Jag hade valt en iPad-mini utan att tveka. Överlägset bästa surfplattan.

  • Äldre 23 Aug 11:12
    #8
    Baysi skrev 2014-08-22 21:14:00 följande:

    hmm...ja e som sagt helt o kunnig i de här med såna här grejjer..o ja undrar....

    finns de typ inget som bara e spel  på`?

    typ hitta den här på nätet..men vet ju inte om detta e nått att ha men...

    www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/barnplatta/kurio-tablet7sgreen/189958.7794/

    som sagt...mitt barn e litet...så de e la menat lite som att ha spela lite lätta spel o sådär...

    tack för svaren ja fått hittills!


    Tycker du ska satsa på en riktig på en gång. De där barnanpassade är onödigt dyra för vad de kan. Min dotter har haft iPad sedan iPad 2 kom för 3 år sedan eller så.
  • Äldre 23 Aug 11:25
    #9

    En iPad min kan man få för dryga 2000 kr.

    Och även jag som gillar androidtelefoner och inte velat ha någon iPhone gillar vår iPad som surfplatta.

    Men vi har även haft android-plattor och till ett barn skulle jag mycket väl kunna tänka mig en sån eftersom de finns mycket fler billiga varianter att välja mellan. Är det spela spel som barnen vill göra så fungerar det bra på dom också.

    Jag tror att den där Kurio som du länkade till kan fungera för en del men jag är tveksam när du säger att du inte kan något om sånt här eftersom den nog behöver en förälder som kan lite för att få den att fungera OK. T ex verkar inte Google Play (stället där man normalt laddar ner apparna från) finnas med när man köper den utan det måste man ladda ner och fixa till den m m.

    Så för mer bekymmersfritt användande skulle nog även jag rekommendera en iPad om man tycker sig ha råd. Annars en android-platta där åtminstone Google Play ingår från början så att man kan ladda ner de appar man vill ha på ett enkelt sätt.

  • Äldre 24 Aug 19:38
    #10

    okej tack så mkt för alla svar!!! Skrattande

  • Äldre 31 Aug 23:28
    #11

    så e de nån som kan tipsa om en bra o relativt billig sån som är lätt att förstå o använda?


    Om barnet är litet, köp något riktigt billigt, så att det inte svider när den går sönder. Till äldre barn är nog iPad bäst. 
Svar på tråden Ipad till barn