• Anonym (Anonymis)

hur länge dröjer det innan polis spårar mobilen?

Har kontakt med Bup, psykiatrin, soc och nu socialjouren. Jag tänker dra härifrån, då jag inte orkar mer. Var på ett akutboende tills idag då de inte kunde ha kvar mig för att jag mådde för dåligt(har bl.a. Panikångest och självskadebeteende, de hade tydligen inte tillräckliga resurser där) Fick då åka hem igen där det inte funkar. "det är bara några dagar" JA MEN DET FUNKAR INTE HEMMA. Inte annars heller, men absolut inte hemma. Är en jävla idiot hemma. Ska eventuellt till ett annat boende på måndag, men jag klarar inte av att vänta. Det går inte mer. Det gör inte det.

Socialjouren har ringt och säger att de försöker göra något men att det inte går. Personen jag pratade med sa dock att hon skulle kika lite till och ringa upp snart.

Som sagt så tänker jag dra härifrån. Men är rädd att polisen letar efter mig, vilket inte är nödvändigt och inte behövs. Men jag brukar bli efterlyst rätt så ofta, tragiskt men sant. Hur länge dröjer det innan de spårar mobilen? Nån som vet?

• Svar på tråden hur länge dröjer det innan polis spårar mobilen?
  • Anonym (cc)

Dom kan spåra en mobil på under 1 min om det skulle vara så...

• Anonym (Jag)
    Anonym (cc) skrev 2014-08-22 21:26:25 följande:

Dom kan spåra en mobil på under 1 min om det skulle vara så...

Jag tror att TS menade när de börjar spåra mobilen, inte hur lång tid det tar att spåra en mobil. 
  • Anonym (Anonymis)
    Anonym (Jag) skrev 2014-08-22 21:27:52 följande:
    Jag tror att TS menade när de börjar spåra mobilen, inte hur lång tid det tar att spåra en mobil. 
    Precis.
  • Anonym (cc)
    Anonym (Jag) skrev 2014-08-22 21:27:52 följande:
    även där inom 1 min om det kräver det..
    man kan ju omöjligt svara på när ts kommer bli anmäld saknad, kan ju ta allt från 5min till 5 dagar...

Och beroende på ts ålder och situation så kan dom börja leta och söka omgående eller så väntar dom 24 timmar för att se om ts kommer hem eller hör av sig.

Det jag inte förstår är varför ts inte bara kan meddela att ts sover över hos en vän tills att dom hittar en plats till ts. Någon vän bör ju ts ha, eller annan typ av familj.
  • Anonym (Anonymis)
    Anonym (cc) skrev 2014-08-22 21:38:55 följande:
    även där inom 1 min om det kräver det..
    man kan ju omöjligt svara på när ts kommer bli anmäld saknad, kan ju ta allt från 5min till 5 dagar...

Och beroende på ts ålder och situation så kan dom börja leta och söka omgående eller så väntar dom 24 timmar för att se om ts kommer hem eller hör av sig.

Det jag inte förstår är varför ts inte bara kan meddela att ts sover över hos en vän tills att dom hittar en plats till ts. Någon vän bör ju ts ha, eller annan typ av familj.
    Fast då borde ju alla människors telefoner som blir anmälda försvunna där man är orolig för personen spårade? Det tror jag knappast att så är fallet.
  • Anonym (Aj)
    Anonym (Anonymis) skrev 2014-08-22 21:12:08 följande:

Har kontakt med Bup, psykiatrin, soc och nu socialjouren. Jag tänker dra härifrån, då jag inte orkar mer. Var på ett akutboende tills idag då de inte kunde ha kvar mig för att jag mådde för dåligt(har bl.a. Panikångest och självskadebeteende, de hade tydligen inte tillräckliga resurser där) Fick då åka hem igen där det inte funkar. "det är bara några dagar" JA MEN DET FUNKAR INTE HEMMA. Inte annars heller, men absolut inte hemma. Är en jävla idiot hemma. Ska eventuellt till ett annat boende på måndag, men jag klarar inte av att vänta. Det går inte mer. Det gör inte det.

Socialjouren har ringt och säger att de försöker göra något men att det inte går. Personen jag pratade med sa dock att hon skulle kika lite till och ringa upp snart.

Som sagt så tänker jag dra härifrån. Men är rädd att polisen letar efter mig, vilket inte är nödvändigt och inte behövs. Men jag brukar bli efterlyst rätt så ofta, tragiskt men sant. Hur länge dröjer det innan de spårar mobilen? Nån som vet?

Vilken hjälp hos ett annat boende tror du skulle funka för att du skall känna dig trygg?
  • spåradinmobil

Hej, jag rekommenderar inte att du gör detta men vem kommer du att lyssna på? lol

Det är väldigt enkelt att inte bli spårad.

Steg 1. Köp ett nytt SIM-kort.
    Steg 2. Ta på flygplans-läge och kryssa av allting på inställningar som har med ordet "GPS" eller "plats".

• spåradinmobil

Hej, jag rekommenderar inte att du gör detta men vem kommer du att lyssna på? lol

Steg 2. Ta på flygplans-läge och kryssa av allting på inställningar som har med ordet "GPS" eller "plats".

• Anonym (Det går inte att spåra sådär)

de kan inte lol

• Virriga Vera
    spåradinmobil skrev 2018-11-13 20:09:50 följande:

Jag tror inte att TS bryr sig om ditt svar som är mer än 4 år försent.

• Anonym (Telefonlur)
    spåradinmobil skrev 2018-11-13 20:09:50 följande:

Det räcker inte med att byta SIM-kort.

Mobilsystemet innehåller många fler identiteter än bara det som finns på SIM-kortet.

Det finns mycket stora möjligheter att spåra individer och telefoner även om man har en hel påse med olika SIM-kort som man skiftar mellan.

Jag kommer inte att i detalj beskriva detta då den informationen skulle kunna användas av kriminella element som vill dölja sina förehavanden. 
Svar på tråden hur länge dröjer det innan polis spårar mobilen?