• vitsippan80

Fler frisörer? Småföretagare? Stöd tack!!!!

Finns det fler småföretagare här?
    Fler som tycker det känns skit att vara gravid/småbarnsförällder och egenföretagare...

Jag jobbar som frisör och fick nu endast tre månaders hyresfritt och får väl sen helt enkelt börja jobba igen för att ha råd med hyran osv... Behöver ju inte jobba heltid men kommer ju inte jobba för att tjäna pengar, kommer heller inte kunna ta ut någon mamma peng de dagar jag jobbar för det får man ju inte..
    jobba för att inte tjäna ett öre... Blä....
    Folk säger att man ska vara glad att man kan jobba och tjäna lite extra men det är ju precis så det INTE är!!!
    önskar man vore anställd, fick alla papper fixade av arbetsgivaren. FICK vara hemma hur länge jag ville, ha råd med det!! Kunna bara vara mamma....
    upplever att både havandeskapspenning och sjukskrivning strular å nekas mycket mer för oss egenföretagare!!!!
    Detta är mitt tredje barn och sist sa ja upp mig... alltså min hyrstol, önskar nästan ja gjort det nu också..

hur känner ni andra?? Vad har ni för avtal då ni går hem??
    jag har 7.500 i hyra. Vad har ni???

snälla dela med er och berätta!!!!
    vi är säkert flera oroliga mammor!?

Kram lilla jag..

• Svar på tråden Fler frisörer? Småföretagare? Stöd tack!!!!
  • fyrabarnsmor4

Ja jag vet hur du menar.
    Min man är egenföretagare men har det som "sidoverksamhet" medan han har en anställning hos en annan företag. Det räddade faktiskt oss!

Mycket ha gått sämre om han inte hade en anställning!
    Jag håller med dig att det känns som att egenföretagare får inte samma stöd som en anställda får.

A-kassa får man inte som egenföretagare (även som sidoverksamhet) jaa det var mycket mer som vi svor över!
    Idag går min man på högskola så han får "ingenting" från FK om han skulle ta ut föräldrapenning för han har inte haft inkomst på några år för han pluggar heltid så med företaget jobbar han när han kan. = då o då (just nu iaf)
    Hans SGI hos FK är på längst ner just nu så han skriver över alla hans dagar till mig så jag kan stanna hemma fram till januari 2016.

Jag tycker du ska kolla om det finns möjligt för dig att ha frisörverksamhet hemma hos dig då behöver du inte betala för lokalhyra m.m.

Önskar dig lycka till!

• Anonym

tusen tack för ett stöttande svar!! :)

Svar på tråden Fler frisörer? Småföretagare? Stöd tack!!!!