Stank från avloppet när grannen spolar...
Efter en hel del googlande utan att ha blivit klokare väljer jag återigen att vända mig till alla kloka hjärnor här på familjeliv!
Så här är det:
Vårt badrum har sedan vi flyttade in luktat lite avlopp emellanåt. Inte kloaklukt utan mer "havslukt". Det luktar inte gott men har gått att stå ut med då det bara dykt upp ibland.
Förra helgen tänkte jag försöka åtgärda det hela och rensade avloppet under handfatet och därefter skurade jag ur hela golvbrunnen med vattenlås. Detta var dumt!!!
Nu är det så framkomligt i rören att det nästan konstant stinker avlopp och när grannen spolar pyser det upp lukt av urin och bajs. (Jag jobbar i vården och liknar det med lukten när man tömmer en kateterpåse, för er som är insatta.)
Jag står inte ut och är så gott som spyfärdig i badrummet. Vid två tillfällen har jag fått kasta mig ut och slänga igen dörren när jag hört grannen spola.
Vad tusan är fel? Kan jag på egen hand åtgärda detta?
Vattenlåset är konstant vattenfyllt och det är inga stopp någonstans... Det verkar snarare som om luften från avloppet blåser åt fel hål, dvs inåt istället för utåt.
HJÄLP!