• babykorv

HJÄLP! Min son knäpper loss sig själv i bilen!

Hjälp! Min 2-och-ett-halvtåring knäpper loss sig själv i bilstolen! Är det någon som har något förslag på vad man kan göra? finns det någon stol som är extra svår att knäppa upp för barn!? Han har en Britax Hiway. Vi får typ panik varje gång det händer, stannar alltid vid vägkanten och spänner fast honom igen... Men vad gör man! Han är ju för liten för att förstå hur farligt det kan vara. Vi har försökt allt, att lugnt stanna bilen, hoppa ut, och spänna fast, att hota med polisen (typ motsatt effekt... kul med polisen ju!) och skrika nej det är farligt!
    Min man sa idag att han funderar på att ta ett buntband och spänna fast så att sonen inte kan komma loss, men det kan ju kanske vara farligt om vi måste få loss honom typ vid en olycka!! Nån med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden HJÄLP! Min son knäpper loss sig själv i bilen!
  • Drottningen70

Låter som en farlig ide.

Tummvantar till ungen kanske?

• Dr Mupp

Vänd sele och spänne så att knappen kommer in mot kroppen. Svårare att öppna då.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • babykorv

Tack för bra tips ska testa att vända selen! Kanske att hans små pill-fingrar inte kommer åt att trycka på knappen då... Han kanske ska ha nåt annat i handen att pilla på, en bok eller klurig leksak eller nåt... Tumvantar tror jag tyvärr inte hjälper

Svar på tråden HJÄLP! Min son knäpper loss sig själv i bilen!