• Mooira

Väntar syskon våren 2015 i Kungälv med omnejd :)

Hej!!

Det hade varit kul att bli några mammor som följs åt!

Jag är 35 år och bor i Kungälv med min man och 2 barn. Nu väntar jag en liten trea, som är beräknad den 15 april. Kan vi bli några stycken tro?

• Svar på tråden Väntar syskon våren 2015 i Kungälv med omnejd :)
  • Trolla

Hittat den! kul om fler hittar hit. När var du beräknad? Skulle du göra kub?

• Mooira

Hej Trolla:)))

Ja det stämmer att jag planerar göra kub. Jag har dock inte skrivit in mig ännu. Har du?? Visst var det väl du som inte var nöjd med din förra bm?

Om du vill inboxa mig hennes namn så får du gärna göra det. Vet du om det finns någon privat barnmorskemottagning i Kungälv?

Hur mår du? Jag är v.6+3 idag och mår väldigt illa hela tiden. Det sitter lixom i halsen och jag måste äta något jätteofta, typ per 20 min.

• Trolla
    Mooira skrev 2014-08-24 18:59:25 följande:

Hej Trolla:)))

Ja det stämmer att jag planerar göra kub. Jag har dock inte skrivit in mig ännu. Har du?? Visst var det väl du som inte var nöjd med din förra bm?

Om du vill inboxa mig hennes namn så får du gärna göra det. Vet du om det finns någon privat barnmorskemottagning i Kungälv?

Hur mår du? Jag är v.6+3 idag och mår väldigt illa hela tiden. Det sitter lixom i halsen och jag måste äta något jätteofta, typ per 20 min.

Det gör jag gärna men jag kommer inte in på din sida, den är privat ja fy henne vill jag absolut inte ha igen. Nej jag har inte skrivit in mig, tänkte ringa imorgon och be om ett gul eftersom jag hade mf föra månaden och inte riktigt vågar tro på att set här är en riktig graviditet, kan ju vara mf som fortfarande visar positivt. Fast jag tror inte det. Jag mår toppen! Fått ett grymt luktsinne (på gott och ont) men annars har jag inte ett enda symtom. Har dina graviditeter varit liknande?
  • Mooira

Jaha! ja jag ska försöka göra mig oprivat:) är inte nån hejjare på fl ;) annat var det 07 då jag väntade min första:):)

Jag tycker absolut du ska be om vul!! Det blir du säkert beviljad. I vilken vecka fick du mf? Var det du som skrev om en ofostrad graviditet?

Jag har mått väldigt illa under alla graviditeter. Jag är beräknad 15 april. Och du nu igen??

• Mooira

Jag hade inställning att man behövde vara inloggad för att komma åt mina sidor, men nu valde jag "alla" :) Så inboxa gärna Trolla.

• Emma198002

Jo, jag :) Jag är föräldraledig med Alva, som är 8 ½ månad. Sedan tidigare har jag även Vilma 4 år. Bor i Kungälv med barnen och sambo Andreas.

• Mooira

Hej Emma:)

Välkommen till tråden. Vad roligt att vi nu är 3 st:) vi blir nog fler så småningom.

Vilken vecka är du i?

Trolla hur mår du???

Jag är i v 15. Tycker faktiskt det har gått ganska snabbt, trots att jag spydde och mådde förfärligt mellan v.7 o 11. Nu mår jag helt ok. Berätta om hur ni mår. Har du gjort kub Emma? Det gjorde jag. .. med ganska bra siffror. Fick en bild åxå, då var jag i v.13. Ska se om jag kan få in bilden i tråden.

tycker det är så mysigt att vänta barn... (Nu när jag inte mår skit) ser fram emot att titta på barnvagn, jag ska sy ett babynest m.m myyys.

kram på er så länge

• novsep

Hej!

Jag är nyinflyttad och tänkte byta mvc till något närmare.. Vilken rekommenderar ni i Kungälv? Jag är i v 28

• Mooira

Hej novsep :)

Välkommen till Kungälv får man väl säga då :)

v,28,...då har du BF runt årsskiftet? Jan? Har du fått må bra under gravven?

Jag tror väl inte det finns så många MVC i Kungälv. Jag är lite osäker, men jag själv går på MVC på Kungälvs sjukhus, alltså dom heter väl Barnmorskemottagningen. Jag är nöjd med Karina som jag har :) 

• novsep

Tack!
    Ja jag har bf 8/1 och hoppas verkligen att h*n stannar inne tills dess! :)
    Graviditeten har varit lite tuff hittills med mycket illamående o kräkningar. Den biten har äntligen lugnat ner sig men har haft problem sista veckorna m mycket värkar. Ska t spec.mvc på onsdag så får se vad dom säger..
    Vi har flyttat till kärra egentligen o inte riktigt i Kungälv men vet inte vart jag ska vända mig ang mvc...
    Hur mår du? När har du bf?

• Mooira

Åh jag vet hur det är att ha hyperemesis :( hade det när jag väntade första barnet. Både 2an o 3an (nu) har varit mycket bättre. Äter du medicin? Jag äter lergigan comp. Nu räcker det med en om dagen. Det var fruktansvärt v.7-12 då åt jag ibland 4 tabletter.

Skönt att ditt har lugnat sig nu. Har du blivit inlagd med dropp?? Så långt gick det inte för mig. Men det konstanta illamåendet är oerhört påfrestande och deprimerande. Är det ditt första barn?

Jag har BF 10 april. Går in i v..16 imorgon.

• a j 91

Bor i göteborg vid östra sjukhuset men det är ändå hyffsat nära jämnfört med många andra ställen ;)

Har Stella på 14 månader och väntar nr 2 den 5:e maj! Mår hittills ganska bra men vi håller på att renovera köket och har enbart micro för tillfället så matlusten är inte riktigt på topp!

• Mooira

Hur mår ni? Jag mår ok, illamående som hanteras av att äta...Klump i halsen på kvällarna. Jättejobbigt. Men annars är det bra :) v.26 nu. Massa rörelser i magen.

Svar på tråden Väntar syskon våren 2015 i Kungälv med omnejd :)