• lillaskräp

Vattniga flytningar v 17

Hej!

Den senaste veckan har jag haft vattniga flytningar nästan varje dag. Absolut inte hela tiden, och det rinner inte ner längs benen men trosorna blir fuktiga.

Tycker inte dom luktar något speciellt, och imellan dom vattniga flytningarna kan det komma vita vanliga också.

Är detta normalt i v 17, snart 18 eller ska jag bli orolig? Jätterolig att det är fostervattnet som läcker..

• Svar på tråden Vattniga flytningar v 17
  • Cariol

Jag hade jättemycket vattniga flytningar under min förra graviditet. Nu har det även börjat den här gången (vecka 15). Så jag skulle inte oroa mig, men om du är osäker tror jag det finns speciella bindor att köpa som reagerar om det är fostervatten. Kram!

• Annelie 76

Troligtvis normalt. Man får mer flytningar när man är gravid. Men ring mvc om du är orolig så kan de kolla upp det.

• lillaskräp
    Cariol skrev 2014-08-24 16:32:40 följande:

Jag hade jättemycket vattniga flytningar under min förra graviditet. Nu har det även börjat den här gången (vecka 15). Så jag skulle inte oroa mig, men om du är osäker tror jag det finns speciella bindor att köpa som reagerar om det är fostervatten. Kram!

Tack för lugnande svar.

Hade gärna köpt dom, men är i Thailand fram till på Fredag så har inga möjligheter till det :(
  • Cariol
    lillaskräp skrev 2014-08-24 11:34:18 följande:
    Tack för lugnande svar.

Hade gärna köpt dom, men är i Thailand fram till på Fredag så har inga möjligheter till det :(
    Då får du försöka slappna av och kanske ringa MVC och köpa bindor när du kommer hem. Försök njuta av din semester!
  • isabellab

Har också haft sådär till och från.

Testade trosskyddet som indikerar fostervatten. Tre stycken och alla blev positiva så det blev snabbt till sjukhuset, men ingen fara! Bara vattniga flytningar och urinläckage (mysigt...). De kan reagera även om det inte är fostervatten så jag litar inte på dem.

Håll koll på mängden bara så det är normalt för vad du är van vid.

Om du är och reser kanske du fått en bakterie om du badat eller så som irriterar?

Svar på tråden Vattniga flytningar v 17