Vilken temp räknas som feber?
Vilken temp räknas som feber på en vuxen?
Vilken temp räknas som feber på en vuxen?
När kropptempraturen är högre än din normala. Jag har en normal kroppstemp på 35,5 grader vilket gör att t ex 37 grader är feber för mig, trots att det anses vara normal kroppstemp.
Feber är dock bra, det ska man helst inte behandla eftersom det är kroppens eget sätt att ta död åå baciller och virus.
38 grader eller högre räknas som feber.
www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Feber/
När kropptempraturen är högre än din normala. Jag har en normal kroppstemp på 35,5 grader vilket gör att t ex 37 grader är feber för mig, trots att det anses vara normal kroppstemp.
Feber är dock bra, det ska man helst inte behandla eftersom det är kroppens eget sätt att ta död åå baciller och virus.
Jag har också låg kroppstemperatur. Vaddå det kan väl stämma. 37.6 grader. Feber? Har frossa och känner mig febrig. Inbillning?
Jag har också låg kroppstemperatur. Vaddå det kan väl stämma. 37.6 grader. Feber? Har frossa och känner mig febrig. Inbillning?
Definitionen av feber är 38 grader eller högre. Det är en medicinsk definition, den är inte flytande bara för att du vill att den ska vara det. Om du läser länken framgår det att grundtempen kan variera ner till 36 grader men att gränsen för feber ändå är 38 grader.