• MymlanMy

Xbox 360 eller Xbox One?

Hej!

Min son vill köpa Xbox men jag vet inget om dem. Har sett att det kommit ut en ny, Xbox One. Undrar vad det är för skillnad mellan Xbox 360 och Xbox One.

Det tycks också finnas skillnad i antalet GB och MB. Vad bör jag tänka på som köpare?

Min son har för avsikt att använda Xbox för fotbollsspel, Minecraft och Kinetect.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Xbox 360 eller Xbox One?
  • croz

One är den nya modellen. Vissa spel släpps inte till 360 längre..

• Texasthecat

Det beror lite på ålder på grabben. Xbox One är som tidigare nämnt den nya versionen och spelen dit har ofta bättre grafik och redan nu finns det spel som bara kommit till den, men den är än så länge ganska dyr.

Om han är ganska ung och bara ska spela de spelen så kan han börja med en 360. Finns med alla 3. Samt så är det fortfarande många nya spel som även kommer 360 och sen när han blir äldre och börjar få högra krav på spel uppgradera sig. Då kan One ha blivit lite billigare.

Antalet GB är hur mycket som det finns plats på konsolen. Om man inte köper/laddar ner spel, film och musik via konsolen så behöver den inte vara jätte stor. 

Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • termy

Med tanke på att Xbox 360 släpptes 2005 och att de nu ersätter den med Xbox One nu i september indikerar på att livslängden av Xbox One kommer att vara lång, och därför är Xbox One det bättre köpet.

Om man tycker att det kostar för mycket så kan ett alternativ vara att leta rätt på ett billigt Xbox 360 begagnat med tillhörande spel, detta givet att din son inte är särskilt gammal, precis som texasthecat säger.

• Zoja

Vi köpte ett 360 för ungefär 1600 kronor inte så längesedan, one kändes onödigt dyrt eftersom vi inte spelar tv-spel så mycket.

Jag rekommenderar 360 till er, med tanke på sonens ålder och inriktning på spel. 

Svar på tråden Xbox 360 eller Xbox One?