• Anonym (bästa)

Helicobacter i magsäcken

Hej!  Har en fråga? Aktiv infektion i buken  av Helicobacter i magsäcken med besvär kan har kommit till en person  p.g.a. t.ex. hon/han bo på första våningen med öppen fönster och har ätit mat som råttor passerat fobi eller råttor har kissat o bajs på maten utan person visst om det?

• Svar på tråden Helicobacter i magsäcken
  • Anonym (bästa)

Jag förstår!  Men tycker du att den bakterier i magsäcken  är orsakas av dennna råttor? Vilken experter kan jag fråga om det?   Men det är inte lätt hitta lägenheten. Jag bo i hyras lägenheten i Burlöv kommun.

• Långbenopluto
    Anonym (bästa) skrev 2014-08-25 12:56:36 följande:

Jag förstår!  Men tycker du att den bakterier i magsäcken  är orsakas av dennna råttor? Vilken experter kan jag fråga om det?   Men det är inte lätt hitta lägenheten. Jag bo i hyras lägenheten i Burlöv kommun.

Fråga en läkare.
  • Baktexpert

Nej! Helicobacter finns enbart hos människan. Med stor sannolikhet har du haft det sedan barndomen. Man vet ej hur man får det men kontakt med smittad behövs på ngt vis. 

• Anonym (bästa)

Nej! jag fick den i höstas när börjar ont i buken och var precis när upptackte jag råttor i lägenheten..bo på första våningen. Med öppen fönster. Tråkigt!

• Långbenopluto
    Anonym (bästa) skrev 2014-08-26 14:46:00 följande:

Nej! jag fick den i höstas när börjar ont i buken och var precis när upptackte jag råttor i lägenheten..bo på första våningen. Med öppen fönster. Tråkigt!

Men ring hyresvärden så dom får ta bort råttorna!!
  • baktexpert igen

Googla Helicobacter pylori.

För det första kan de inte ha kommit från råttorna eftersom de ENBART finns hos människan. För det andra finns bakterien hos över 50% av världens befolkning men enbart 20% av de smittade visar symtom. Alltså 80% av de som bär på bakterien visar aldrig symtom. Så du kan ha haft denna bakterie sedan du var 1 dag gammal men att du först nu får symtom. 

Så sammanfattat: Nej, du kan ej ha fått det från råttorna. Bakterien finns INTE hos råttor.

• Anonym (bästa)

Jag försöka förstå dig..,men det finns ja, en bakterie hos råttor..100/% råttor har bakterie med annat namn...

• Baktexperten

Det kvittar hur många bakterier som råttorna har, de har fortfarande inte Helicobacter pylori.. 

En bakterie kan inte bara uppkomma från andra bakterier. Om det är bakterien Helicobacter pylori som du har i magen kommer de INTE från råttorna. 

Läs denna mening tills du förstår:

Nej! Du har INTE fått bakterien Helicobacter pylori från råttorna. 

• Anonym (bästa)
     den  råttor bakterie heter  Leptospirainfektion...jag har hittat i Google o läst om . Det kan kommer från urin eller kontakt...jag förstå inte att någon av er inte förstå? Det finns råttor bakterie!
  • Anonym (bästa)
    Anonym (bästa) skrev 2014-08-28 00:33:41 följande:

Jag försöka förstå dig..,men det finns ja, en bakterie hos råttor..100/% råttor har bakterie med annat namn...

Ja, det  finns o den heter Leptospirainfektion
  • Anonym (bästa)

Har läst att Helicobacter pylori kom också från Förorenad mat eller vatten..
    Jag kom i ihåg  i oktober 2013 jag öppnade liten fönster pp första våning o lämnade mat på bord  kött typ o pp kvällen kom råttor utan jag visst det! Jag  ätit denna mat! Så tråkigt! Äckligt! UffAldrig mer mat på balkom!

bo på första våningen med öppen fönster och har ätit mat som råttor passerat fobi eller råttor har kissat eller bajs på maten utan  jag  visst om det?
    Betyder att:  bakterier Helicobacter kom på förorenad mat från råttor urin också!

Sen dess jag fätt jätte mycket onte i min magen , ätit omeprazol..Var naiv jag kunde inte tänker mig att råttor från burlöv kommun kunde gå in i lgt på först våningen. Herregud!
  • Anonym (bästa)
    Baktexpert skrev 2014-08-25 18:23:55 följande:

Nej! Helicobacter finns enbart hos människan. Med stor sannolikhet har du haft det sedan barndomen. Man vet ej hur man får det men kontakt med smittad behövs på ngt vis. 

Ätit maten utan  jag  visst att råttor i balkom lämnade urin på den!
    Betyder att:  bakterier Helicobacter kom på förorenad mat från råttor urin också!

Sen dess jag fätt jätte mycket onte i min magen , ätit omeprazol..Var naiv jag kunde inte tänker mig att råttor från burlöv kommun
  • Anonym (bästa)
    Anonym (bästa) skrev 2022-11-03 15:49:02 följande:
    Har läst att Helicobacter pylori kom också från Förorenad mat eller vatten..
    Jag kom i ihåg  i oktober 2013 jag öppnade liten fönster pp första våning o lämnade mat på bord  kött typ o pp kvällen kom råttor utan jag visst det! Jag  ätit denna mat! Så tråkigt! Äckligt! UffAldrig mer mat på balkom!

bo på första våningen med öppen fönster och har ätit mat som råttor passerat fobi eller råttor har kissat eller bajs på maten utan  jag  visst om det?

Sen dess jag fätt jätte mycket onte i min magen , ätit omeprazol pga bakterier..Fått Diabets2 i samma året 2014..Var naiv jag kunde inte tänker mig att råttor från burlöv kommun kunde gå in i lgt på först våningen. Herregud!
  • Anonym (bästa)
    Baktexpert skrev 2014-08-25 18:23:55 följande:

Sen dess jag fätt jätte mycket onte i min magen , ätit omeprazol..
    Sen dess fått diabets2 Var naiv jag kunde inte tänker mig att råttor från burlöv kommun
  • Guiu
    Anonym (bästa) skrev 2022-11-03 15:51:36 följande:

Sen dess jag fätt jätte mycket onte i min magen , ätit omeprazol..Var naiv jag kunde inte tänker mig att råttor från burlöv kommun
Svar på tråden Helicobacter i magsäcken