• kotten86

Äckliga kliande utslag på kroppen

Jag har fått äckliga röda utslag på kroppen. På axlar,rygg,hals,armar,rumpa,ben och nu också i ansiktet.

Det började med att det börja klia och sen kom utslagen.

Röda små knottor och sen efter några dar så blir dom vätskefyllda(som en mogen finne) typ. Ibland kan det komma upp kliande tillfälliga  utslag på halsen men sen försvinner dom inom 1-2tim när jag stressar ner mig själv.

Ser ut som vattkoppor när man googlar på bilder på google. Men jag har för mig att jag hade det när jag var ett barn?  Haf dessa utslag nu sen i Torsdags och tycker det hela tiden dyker upp nya. I fredags däremot så slutade jag med mina hydrokortison tab och cyklopron som jag har tagit under 1mån tid.

Om de kan vara så att huden reagerar efter kortisonet satts ur?

Tar inga mediciner och har inga allergier. Ingen feber eller så. Möjligen känner jag mig rätt trött och lite värk i kroppen.

SÅhär ser det ut på mig.

Har till och med satt sig i armhålan också*usch*

• Svar på tråden Äckliga kliande utslag på kroppen
  • Anonym (...)

Mest troligen vattkoppor.

• kotten86

Vad gör man för behandling mot de?

Till och med fått utslag under fötterna .

• Ab imo pectore

Man ser lite dåligt på bilderna, men tycker det ser ut som det jag har och det är troligtvis mollusker och det kan man få precis överallt (precis överallt) Badda med asolsprit... Det som kännetecknar mollusker är när du pillar bort en liten skinbit på toppen så sitter det som en liten "kärna" i..

• kotten86

Ja just det , mollusker kan det vara.
    Brukar ha lätt att få såna, men nu är det verkligen lite väl tycker jag.

Några kom i sammband med nässelutslag jag hade förra veckan. Som typ stannade kvar (på axlarna och brösten). sen blev de lite fler..

Kliar inte så mycket, kliar när dom är på väg upp . Själva blåsorna kliar inte, om man nu inte försöker klämma dom som man gör med en finne då gör det rätt ont^^.

Har rätt torr hud i förövrigt så det kan kanske vara en bidragande faktor, samt att kortisonet eventuellt har påverkad med hormenet. Hormonprickar kanske?

• Ab imo pectore

Denna bild är taget från nätet, det var när jag såg denna bild som jag fatta att det var det jag hade, mina har inte kliat alls så mycket..på halsen hade jag ett helt gäng som satt och sen har jag haft lite på utspritt! Men du kanske ska kolla upp det iallafall
Svar på tråden Äckliga kliande utslag på kroppen