• sarapedersen

Bihåleinflammation?

Hej. 

Jag har varit förkyld i ca en veckas tid nu. Våra två små också och även min sambo är förkyld. 

Sedan i förrgår har jag börjat få ont under ögonen och i kinden på vänster sida. Det gör ont när jag gapar stort, hostar eller nyser. Har huvudvärk och ont i tänderna i överkäken. Det trycker, spänner och ömmar i tänderna. Känns typ lite som att det "kliar". Men mest i kindtänderna. Och gör även ont om jag biter ihop.

Hur känns det när man har bihåleinflammation? Först gissade jag på visdomständerna men jag känner inga och med tanke på att jag är förkyld så är det nog mest troligt med bihåleinflammation.. Det gör så ont och värktabletter hjälper lite men inte helt. Det spänner fortfarande i tänderna. 

Vad kan man göra åt detta? Står snart inte ut längre men huvudvärken och värken i tänderna.. 

• Svar på tråden Bihåleinflammation?
  • Långbenopluto

Använd nässpray för att rensa bihålorna. Ta alvedon, vila mycket. 

Blir det värre kan du behöva pencillin.

• sarapedersen
    Tines skrev 2014-08-25 17:39:20 följande:
    Använd nässpray för att rensa bihålorna. Ta alvedon, vila mycket. 

Blir det värre kan du behöva pencillin.

Jag använder nässpray och alvedon. 

Det hjälper väl sådär och smärtan blir bara värre. 

• Milleman

Jag hade tre bakteriella bihålsinflammationer förra säsongen och har just nu. Men denna gången ville jag klara mig från antibiotika, får se om det går.

Jag har förvisso inflammationen i pannhålan men för mig känns det som att ögat ska ploppa ut samtidigt som det gör ont i nacken och jag mår så illa (har till och med spytt i samband med bihålsinflammation)

Jag använder kortisonnässpray och otrivin 2+4 gånger per dag och tar Rinexin (avsvällande tabletter) samt citodon.

Drick mycket varmt och rör på dig lagom. Det hjälper även om man bara vill vila.

Hjälper inget så gå till läkaren!

• Långbenopluto
    sarapedersen skrev 2014-08-25 17:42:02 följande:

Jag använder nässpray och alvedon. 

Det hjälper väl sådär och smärtan blir bara värre. 

Då ska du ringa din VC!
  • Elisabeth83

Har förmodligen också bihåleinflammation, värk under ögon, panna och riktigt ont i ena käken. Nu har jag dock ätit antibiotika i 3 dagar och känner mig bättre. Kan öppna munnen igen. Jag gick till läkaren när jag kände att det nog inte skulle gå över av sig själv..

Älskar mitt sötaste lilla Z!
Svar på tråden Bihåleinflammation?