Pappa och syskon hör aldrig av sig
Har en fundering. Jag vill gärna ha era råd. Låt mig ge er lite bakgrundsinformation först.
Min pappa är underbar på många sätt. Vi kan prata om allt och han är mysig att umgås med och han är kärleksfull. Han har varit skuld från min mamma sedan jag var liten och bor sedan många år ihop med en härlig kvinna som jag tycker om men inte riktigt kommit nära ännu.
Min syster är gift och har ett ganska Svensson-liv. Hon och jag har oxå alltid haft bra kontakt och vi var i stort sett bästa vänner när vi var små.
Jag är oxå gift och väntar mitt första barn. Jag bor i en annan stad ca en timme bort ifrån pappa och syrran.
Nu till mitt problem:
Det är BARA jag som hör av mig till pappa och syrran. Dem ringer aldrig till mig. Ibland kan man få en kommentar på min status på Facebook men det är allt. Jag börjar bli fundersam på varför. Jag har påpekat det förut och dem ber om ursäkt varje gång. Dem säger att dem vet om att dem är dåliga på att höra av sig. Till varandra ringer dem oxå väldigt sällan. Dem ses bara vid födelsedagar eller om dem behöver hjälp med något.
Jag bjuder in dem för att umgås regelbundet och åker oxå och hälsar på dem. Jag ringer minst en gång i månaden men oftast varannan vecka. Jag försöker hålla relationen vid liv och dem verkar uppskatta det för dem blir glada när jag ringer och vi har kul ihop när vi umgås.
Nu väntar jag alltså mitt första barn och är i månad sex. I början ringde jag för att berätta hur det går och hur jag mår men nu orkar jag inte mer.
Jag tänkte testa att helt sluta ringa. Är det fel? Tänk om dem inte hör av sig ens när barnet är fött.
Jag blir ledsen av att dem inte ringer. Känns som om dem inte bryr sig fast jag vet ju att dem gör det ändå. Dem är bara väldigt osociala.