Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Lajsan

Att starta eget

Tankarna och funderingarna när man ska starta eget kan vara många, hur ska man ha råd ekonomiskt? Hur får man stöd och hjälp med affärsutvecklingen? Jag själv står långt nere i startgroparna för utvecklingen av mitt företag och jag har behövt hjälp.

Jag har ett tips som jag tror att många entreprenörer här i Stockholm ofta glömmer, och det är företaget Stockholm Innovation & Growth. Oftast kallas det bara för STING. 

Här kan ni läsa mer om deras utveckling tillsammans med startup-bolag: www.stockholminnovation.com/sting-bolag/

• Svar på tråden Att starta eget
  • glasklara

Önskar att jag en dag hade det i mig att komma på någon smart idé och starta eget! All lycka och framgång till er! 

• daniellalundh

Tycker det är fantastiskt med folk som vågar starta eget! Jag har några vänner som använde sig av STING när de skulle nå ut mer globalt. Kommer inte ihåg just nu vad deras bolag hette, men det var som en fotoapp! Ska kolla upp det, går tydligen jättebra! 

• ankens
    Det gör väl inget om det är reklam här. Lajsan vill ju ha tips och råd. Det råd jag kan ge är att gå en utbildning i Skövde som heter Framtidén. De på Framtidén hjälper en förverkliga sin idé eller uppfinning... här är länken: framtiden.gsp.se/

Framtidén är speciellt grymma på det här med appar etc. Många som gått den här utbildningen är programmerare och går du med en idé om en app så rekommenderar jag dig att åtminstone kontakta dem.

Lycka till!
Svar på tråden Att starta eget