• silhuett

Bluetooth vill inte ansluta

Min dators bluetooth vill inte ansluta varken till min mobil eller till en trådlös högtalare. Mobilen och högtalaren funkar dock alldeles utmärkt tillsammans.

Alla enheter är påslagna. Både mobilen och högtalaren är tillagda som enheter på datorn. Hittar dem, och försöker ansluta, men det står att de är frånkopplade (se exempel nedan).

Har kollat runt på alla möjliga inställningar och vet inte vad som är fel. Någon kunnig?

• Svar på tråden Bluetooth vill inte ansluta
  • Fia 28

Har bluetooth på datorn någonsin fungerat? Det är tydligen vanligt att bluetooth på laptoppar inte fungerar.

• silhuett
    Fia 28 skrev 2014-08-26 15:59:14 följande:

Har bluetooth på datorn någonsin fungerat? Det är tydligen vanligt att bluetooth på laptoppar inte fungerar.

Ja, det har den gjort. Fast jag minns inte riktigt när det var senast jag använde den. Använder den inte så ofta.. Kanske nått halvår sen.
  • Fia 28
    silhuett skrev 2014-08-26 16:01:00 följande:
    Ja, det har den gjort. Fast jag minns inte riktigt när det var senast jag använde den. Använder den inte så ofta.. Kanske nått halvår sen.
    Ok. Testat uppdatera drivrutinerna för bluetooth?
  • silhuett

När jag söker efter uppdateringar får jag bara information om att jag har den senaste versionen.. 

Svar på tråden Bluetooth vill inte ansluta