• PaRa

Vad har du på väggen?

Sitter här hemma med så gott som kala väggar och vill fylla dem med något, men vet inte vad!
    Har en egen bild jag tagit och sedan redigerat. Fotar nämligen själv men hittar inget foto jag vill ha på väggen så av mina egna (kan helt enkelt inte bestämma mig). 
    Så nu funderar jag på vad alla ni andra där ute i världen har på era väggar :)

Ös på med information och om ni så vill, gärna bilder!

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem.
  • Svar på tråden Vad har du på väggen?
  • Whitetrash86

Hyllplan med 3D-puzzel.
    Hyllplan för katterna
    En obehandlad fram spoiler som var meningen att gå till min första bil

• Tow2Mater

Inramade foton på pojken...
    Inramat foto "Angry bluebird".
    Prints av ett par vanliga målade tavlor med naturmotiv.

• Aniiee

Ska se....

Limmade pussel
    Handbroderade tavlor (min mormor var hejare på det där)
    Silkes"affischer"
    Lite barnteckningar
    En hembioduk
    Diverse skrivna papper, bla matlistor, recept, planeringar osv. 

What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
  • Nyfiken gul

hmm ..

*studiofoton/modellfoton på mig i flera varianter 
    *barnens skolkort
    *Harley Davidsson affischer
    *Stora speglar med hyllor
    *Litografier av olika slag
    *Bröllopskort på mig och maken
    *Några fina antika tallrikar 
    *Bildcollage av olika slag i fina ramar för ändamålet

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Mys mymla

Tavlor med foton av våra hundar.

en målad tavla av mig som bebis.
    Ett foto på sambon som bebis.
    Två små roliga tavlor som föreställer coca cola flaska som hjärta och Marabou choklad som hjärta.

foto ramar med kort på mig och sambon från studentbaler, student, högtider.

En stor tavla som är en manga figur på (fråga mig inte vilken) som sambon fick i student present.

två avlång tavlor med kort från min mors hemstad.

• Honungsblomman

Stilrent; endast ytterst få hyllplan, samt en svart klarinett.

• scanmia

Jag hade JÄTTEsvårt att sätta upp saker på väggarna för jag fick världens prestationsångest. Så jag tog omvägen runt att först skaffa ramarna och sedan fylla dem och det blev superbra. Stor inköpsrunda till ett stort möbelvaruhus och sedan snabbt upp på väggarna och fylla på med de tryck, målningar, fotografier jag hade hemma. Jag fick upp flera barnteckningar och tom några av mina egna alster.  Textilier (bla från kuddar och gamla favvis t-shirtar) och en del antika verktyg som jag ärvt men varken kunde med att kasta ut eller använda. Stort plus är man tänker mer på kompositionen och sedan är det lätt att byta ut innehållet när man väl har ramarna på plats.

• Enniie

På ena stora väggen har jag ett stort träd målat på fri hand, från golv till tak, som även sträcker sig åt ena sidan. Ett par fåglar samt fallande löv också.

På andra väggen håller jag just nu på med. Blir en tavelvägg. Än så länge sju stycken, men ska bli många fler.

Enastående, fullkomligt enastående.
  • Penida

Ett par tavlor. Mycket foton i olika fina ramar. Speglar. En vacker klocka.

Avskyr CIO-metoder
  • Excentriskan

Jag har inga foton på mina väggar.

Har däremot några få tavlor (ett tryck, en akvarell och en olja) av olika konstnärer. Jag har ett träd i metall med hållare för 6 klotljus. En kvinna med ett barn över axeln 50-tal i gips samt en klocka.

Jag har fondvägg i 4 av rummen och dessa får räcka som utsmyckning på de väggarna. Sen har jag mycket fönster och en del gröna växter.

Älskar belysning i olika former.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • HäckHäxan

Jag har inget på mina väggar, bortsett från en vägg värmeljusstake i köket som mest bara hamnat där. Känns inte som en bokad plats för den. Har bott här i 4 år i december och nu börjar det kännas som om jag kanske bott in mig och att detta kanske är mitt hem, men jag är inte säker så det får vara tills jag är det. Knäpp absolut rakt igenom!

I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Almina

Sonens första målning inramad

Familjefoto

Foto jag tagit själv (naturbild) framkallad på canvas

Oljemålning föreställande ett träd

• shine

Har samma problem. Hittar inget jag tycker om. Tar gärna emot tips!

• Ingram

Olika i olika rum men jag har fotografier på familjen, släkten och vänner och eftersom jag bor i Usa så finns en del bilder från Sverige och min hemstad.
    Annars tycker jag om tavlor och då gärna abstrakta expressionism och likande action paint blandat med traditionella motiv.
    Jag har även några snygga speglar och tycker om rejäla ramar till dem, mixar gärna trä och silver.

• PaRa

Kul att höra vad alla har på väggarna :D 

Kom gärna med bilder också, samt vart man kan finna några av sakerna om dem är lite ovanliga eller sådär :) 

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem.
  • Josephine96

Finns väl några bilder på mig själv som barn, lite broderade tavlor och ett par billiga begagnade tavlor...har mycket skåp och möbler överhuvudtaget som täcker det mesta av väggarna faktiskt.

Ett tips till dig vore kanske att skaffa en fotovägg i nåt rum? Kan se rätt häftigt ut om du har en modern lägenhet/hus med modern inredning. Fina väggklockor i olika designer finns ju också. Finns ju enorma som täcker nästan en hel vägg om man gillar sånt. Själv är jag mer för normalstora gammaldags klockor. Har nog sammanlagt 7 st väggklockor utspridda i min lilla lägenhet. 

• Dina08

I vardagsrummet bara hyllor, tv, ett inramat LP-omslag och en (ful) klocka. I ena sovrummet hyllor och några ljusa blom-canvaser från IKEA.

Svar på tråden Vad har du på väggen?