• Anonym (Qwerty)

Kvinnans klitoris vs mannens ollon

En fundering. Det sägs att klitoris är fem gånger känsligare än ollonet på mannen.
    Jag har varit för lat för att googla idag, men om jag inte minns fel så finns det ca 8000 känselnerver i både klitoris och ollonet, men eftersom klitoris är så mycket mindre i storlek så är nerverna mer kompakt packade på klitoris jämfört med ollonet som är mycket större.

Vad jag tänker är, en flickvän jag hade drog medvetet med nageln på mitt ollon.
    Hon trodde jag skulle gilla det.
    Det gjorde inte ont, men det var långt ifrån skönt. En väldigt intensiv känsla.

Samma sak har jag gjort på en annan flickvän jag hade. Skulle föra hudfliken som ligger över klitoris ordentligt uppåt för att blotta hennes klitoris. I den rörelsen så råkade jag dra med min nagel över hennes klitoris.
    Kan säga att efter det så blev det inget mer. Haha..
    Hennes lust var som bortblåst.

Vet inte om mitt inlägg har så mycket diskussionsunderlag. Ville mest skriva av mig. Lätta lite på skuldkänslorna jag haft gentemot henne ända sen dess, den känsla jag troligen åsamkade.

Vad tror ni, är båda lika känsliga, eller är kvinnan känsligare?

• Svar på tråden Kvinnans klitoris vs mannens ollon
  • Anonym (-)
    Anonym (Qwerty) skrev 2014-08-26 16:56:19 följande:

En fundering. Det sägs att klitoris är fem gånger känsligare än ollonet på mannen.
    Jag har varit för lat för att googla idag, men om jag inte minns fel så finns det ca 8000 känselnerver i både klitoris och ollonet, men eftersom klitoris är så mycket mindre i storlek så är nerverna mer kompakt packade på klitoris jämfört med ollonet som är mycket större.

Vad jag tänker är, en flickvän jag hade drog medvetet med nageln på mitt ollon.
    Hon trodde jag skulle gilla det.
    Det gjorde inte ont, men det var långt ifrån skönt. En väldigt intensiv känsla.

Samma sak har jag gjort på en annan flickvän jag hade. Skulle föra hudfliken som ligger över klitoris ordentligt uppåt för att blotta hennes klitoris. I den rörelsen så råkade jag dra med min nagel över hennes klitoris.
    Kan säga att efter det så blev det inget mer. Haha..
    Hennes lust var som bortblåst.

Vet inte om mitt inlägg har så mycket diskussionsunderlag. Ville mest skriva av mig. Lätta lite på skuldkänslorna jag haft gentemot henne ända sen dess, den känsla jag troligen åsamkade.

Vad tror ni, är båda lika känsliga, eller är kvinnan känsligare?

Tror att det är så att det är flest nervändar på klitoris. Sedan ollonet.
    Sedan analöppningen och sist slidans öppning och resten av penisen inklusive herr pung. 
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (-) skrev 2014-08-26 17:00:57 följande:
    Tror att det är så att det är flest nervändar på klitoris. Sedan ollonet.
    Sedan analöppningen och sist slidans öppning och resten av penisen inklusive herr pung. 
    Jag tror att slidöppningen har fler nervändar än analöppningen.
  • Vaken

Tro kan ni göra på de religiösa forumen. Här på FL skrivs bara hårda fakta.

• Anonym (Las Vegas)

Kvinnans klitoris är fem gånger mer känslig än mannens hela penis. Skillnaden blir ganska tydlig då min kvinna har någon gång tagit en spetsig bläckpenna och börjat rita olika symboler på hela mitt ollon utan att jag reagerar nämnvärt, medan om jag bara nuddar vid nätt med pekfingret på hennes klitoris så böjar hon skrika direkt. Kvinnans könsorgan är ett mycket känsligare och bättre njutnings organ än vad mannens penis är. Då hon får både längre och skönare orgasmer än vad jag som man får och som om det inte skulle räcka så får hon dessutom flera orgasmer under ett och samma samlag medan jag får mitt fjutt fyrverkeri i slutet.  HATAR ATT GUD GAV MIG EN PENIS!!!!!

• Anonym (Pig)
    Anonym (Las Vegas) skrev 2018-03-07 01:07:55 följande:

Kvinnans klitoris är fem gånger mer känslig än mannens hela penis. Skillnaden blir ganska tydlig då min kvinna har någon gång tagit en spetsig bläckpenna och börjat rita olika symboler på hela mitt ollon utan att jag reagerar nämnvärt, medan om jag bara nuddar vid nätt med pekfingret på hennes klitoris så böjar hon skrika direkt. Kvinnans könsorgan är ett mycket känsligare och bättre njutnings organ än vad mannens penis är. Då hon får både längre och skönare orgasmer än vad jag som man får och som om det inte skulle räcka så får hon dessutom flera orgasmer under ett och samma samlag medan jag får mitt fjutt fyrverkeri i slutet.  HATAR ATT GUD GAV MIG EN PENIS!!!!!

Sägs att grisar kan få orgasmer som varar i 30 min...
  • parnordqvist
    Anonym (Las Vegas) skrev 2018-03-07 01:07:55 följande:

Jag håller med allt du skriver. Märkligt att man kan känna på ollonet med fingrarna utan att det känns något. Ibland är det en svidande sårig känsla i stället för något skönt. Hela ollonet känns ibland som en okänslig svamp. Kvinnans clitoris har 8 000 nervändar, ollonet bara 4 000, det säger sig självt att kvinnligt sex är bättre när kvinnan är så mycket bättre utrustad. Sen har kvinnan en hel uppsättning olika orgasmer, varje är en unik upplevelse. Det har vi män inte heller. Vi kan inte få olika sorters orgasmer, bara en ??standardorgasm?? som jag brukar säga. Den längsta manliga orgasmen är lika lång som den kortaste kvinnliga. Fattar ändå inte att naturen gjort oss så olika, hela tiden till kvinnans fördel. Kan ha att göra med att kvinnan har XX medan mannen har XY. Y-kromosomen är usel i jämförelse med X. Gud vad tråkigt, men jag gläds med kvinnan.
  • Anonym (Gynekolog)

Jag jobbar som gynekolog så kan nog svara på detta.

Klitoris är mer känsligt än mannens ollon. Men mannens penis är mer känsligt än kvinnnas slida. Men eftersom mannen har större kön så är det oftast lättare att stimulera än kvinnans klitoris. Därför får killar i regel lättare och oftare orgasm än kvinnan.

• Isaaa93

Vadå Avis på kvinnor? Vi kvinnor har svårt att komma vaginalt, vi har väldigt lite känsel i slidan. Hade så gärna velat få uppleva orgasm via penetration som ni killar kan.

Den orgasm jag får via klitoris varar högst 2-3 sek, inte längre och kan inte komma igen.. så det är inte sant att vi kvinnor har det bättre. Vi har mycket mer komplext sexliv

• Isaaa93

Att kvinnans klitoris är så känsligt betyder inte att det är skönt för det. Kan kännas för mycket så de gör ont o känns obehagligt istället. Dessutom måste kvinnan vara rejält upphetsad för att ens kunna röra vid klitoris. Medans man kan runka o suga av en kille som inte är rejält kåt ...

• Anonym (Bah)
    Anonym (Qwerty) skrev 2014-08-27 08:05:09 följande:

Jag tror att slidöppningen har fler nervändar än analöppningen.

Det tror inte jag!!

Jag är utrustad med både slida och anal och de är som dag och natt. Slidöppningen är inte mer känslig än min handrygg medan analöppningen är att jämföra med tungspetsen...

Förstår ni alla?
Svar på tråden Kvinnans klitoris vs mannens ollon