Har hon växt på längden? Har hon blivit mer aktiv? Har du slutat amma? Stämmer något av detta så kanske det är helt naturligt att hon gått ner något om hon tidigare legat lite över "normalkurvan"(skitkurvor).
Jag tycker att det är jättebra att ni har en läkartid och tala om din oro där. Be dem kolla så att allt ser okej ut och gör det det och barnet mår bra så skulle jag nog slappna av(försöka) och tänka att barnet helt enkelt blir äldre, kanske mer aktivt och därför smalnar av. Kanske kan ni också be att få komma till en dietist för tips och näringsintagsberäkning. Vi har gjort en sådan två gånger. Ena gången när vi tyckte att dottern åt minimalt och en gång när hon, som nu, äter som en häst. Båda kom tillbaka med bra resultat. Det var skönt att få bekräftat.
Min dotter har alltid varit väldigt liten och går ibland ner i vikt och ibland upp, men då väldigt sakta. Mellan 6 månader och 1,5 år åt hon inget vidare och fick största delen av sin näring från amningen. Numer är hon 2,5 år och äter som en häst, men är ändå liten och går ner ibland. Hon är sådan helt enkelt, det ligger i generna. Vi har kollat upp "allt", men det är okej så vi släpper det. Jag är inte orolig längre eftersom vi förstått att det helt enkelt ligger i generna för min dotter och vi ser att hon år bra ändå.
Dock var jag sjukt orolig när hon var runt sju månader och slutade äta vanlig mat(och samtidigt blev mer aktiv) och rasade 500 g på tre veckor. Vi började då med plockmat och hon började sakta äta bättre så länge vi lät henne vara, hon är känslig för stress och oro och vill själv ha kontroll över ätandet.