• malte13

utomlands

Hej!
    Har mest hållit mej inom Sverige men funderar på att åka utomlands. Frågan är då vart? Det är jag och en 6åring.
    Bada i havet, sola och lite shopping är önskan. Turkiet har bekanta varit i. Är det bra? Finns det bättre ställen? All inclusive?
    Berätta gärna vad ni gillar och inte.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden utomlands
  • Anonym

Antingen sent oktober början av november eller i februari mars

• Dixie
    Anonym skrev 2014-08-27 07:15:10 följande:
    Antingen sent oktober början av november eller i februari mars
    då är ju inte Turkiet ett alternativ, vill du inte ha för lång flygresa är det ju Kanarieöarna som gäller - kanske Egypten eller Dubai! 
  • Anonym (Anne)

Vad för resmål och typ utav resa ni väljer beror mycket på hur resvan du är?
    Om du gillar att ta dig fram själv, gå ut och äta osv?
    Eller om du föredrar att bara sola och bada och inte tänka på något annat, och då kan ju All Inclusive vara väldigt smidigt. Att betala för All Inclusive undantar ju heller inte att ni går ut och äter nån kväll om ni vill det, man måste inte vara på hotellet hela veckan!

Egypten brukar vara varmt och skönt under de tidsperioder du nämner, kanske lite kalla vindar men absolut badbart. Uppvärmd pool = stort plus.
    Dubai har jag aldrig besökt men det ska vara fint!
    Kanarieöarna är som svensk sommar men kallare i vattnet skulle jag säga, eftersom de ligger långt ut. Även där är uppvärmd pool på hotellet nästan ett måste.

Sen får du väl fundera på om det finns saker ni vill kunna göra utöver sola och bada, och vilken typ av resmål som har de sakerna i så fall.

• Anonym

Bada vill jag göra i havet. Resvan utomlands är jag inte. Kan nog kanske vara skönt med all inclusive å bara äta nån annanstans ibland. Får titta runt lite och fundera.

Svar på tråden utomlands