• Anonym (ångest)

Julångest :(

Nu börjar julångesten igen :( Fick höra idag hur kort tid det är kvar egentligen. Hatar det varje år. Hatar ensamheten, hatar att känna mig helt isolerad. Hatar verkligen att höra om allas roliga planer. Hatar att höra om alla som klagar över hur stressigt de har det. Ångesten börjar tidigare och tidigare för varje år, förra året kom den i oktober. Nu redan i augusti :(

• Svar på tråden Julångest :(
  • Aniiee

Det ska böjas i tid....

Vad sägs om att göra något den här julen? Boka en julkryssning eller nåt. Kostar inte många tusenlappar, det hinner du spara, om du inte har superont om pengar. Kolla runt annars, närmre jul, det är säkert något som händer i kommunen.

What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
  • Anonym (.)

Ja, boka in dig på något istället för att sitta ensam och bara vara ledsen.

Jag hade lätt bokat in mig på spa över julen om jag varit ensam. Massage, god mat, champagne, ansiktsbehandlingar, bra filmer. Nåt att se fram emot hela hösten!

• eslah

Spara pengar och res utomlands då, är gott om tid dit.

• SatanLendMeADollar

Jaha tack, nu fick jag också julångest Skrikandes

• Anonym (ångest)

Har prövat att åka någonstans men det blir som inte bättre av det. Då är jag ensam utomlands istället. Har testat ganska mycket genom åren men inget har direkt fungerat :(

• En blå giraff

Jag vet folk som försöker jobba under jul för att de inte står ut med ensamheten. Men det kräver ju att man har den typen av jobb (jag jobbar i vården).

• Anonym (ångest)
    En blå giraff skrev 2014-08-26 21:56:28 följande:

Jag vet folk som försöker jobba under jul för att de inte står ut med ensamheten. Men det kräver ju att man har den typen av jobb (jag jobbar i vården).

Nej har tyvärr inget sånt jobb.
  • Min lycka

Jag kommer att få spendera större delen av julen själv, som vanligt, då sonen är med sin pappa till hans farmor.
    Sen kommer sonen till mig.
    Jag tycker också det är jobbigt att höra andras planer o kommande familjemys.
    Jag har en stor familj o släkt, men pga en syster så är jag o min lille son utfrysta sen många år.
    I nov blir jag moster igen till ett barn jag aldrig kommer att få träffa som liten o då till jul vet jag att hos dem samlas hela familjen. Jag borde vara van vid det här laget, men nä, O tyvärr påverkar det nu min son med.
    Har inga vänner heller så där är det kört.

Har du ingen familj?

En fot före den andra.
  • Anonym (ångest)
    Min lycka skrev 2014-08-26 22:03:39 följande:

Jag kommer att få spendera större delen av julen själv, som vanligt, då sonen är med sin pappa till hans farmor.
    Sen kommer sonen till mig.
    Jag tycker också det är jobbigt att höra andras planer o kommande familjemys.
    Jag har en stor familj o släkt, men pga en syster så är jag o min lille son utfrysta sen många år.
    I nov blir jag moster igen till ett barn jag aldrig kommer att få träffa som liten o då till jul vet jag att hos dem samlas hela familjen. Jag borde vara van vid det här laget, men nä, O tyvärr påverkar det nu min son med.
    Har inga vänner heller så där är det kört.

Har du ingen familj?

Nej jag har ingen familj alls, har inte haft på många år.
  • Anonym (Rosa)

Nu vet jag inte var du bor men ex. kristianstadbuss.se erbjuder en bussresa till att fira jul i herrgårdsmiljö med julmat, julklapp osv. Kanske är fler reseföretag som har det erbjudande över jul.

*kramar*

• Anonym (.)
    Anonym (ångest) skrev 2014-08-26 21:58:43 följande:
    Nej har tyvärr inget sånt jobb.
    Jobba ideellt över jul då? Det finns ju välgörenhetsarbete med utsatta människor. Då får du umgås med andra, göra en insats och känna dig behövd.
Svar på tråden Julångest :(