• Vinter ide

signal hund

2015 Inleds förhoppningsvis med påbörjan av införskaffning av signal hund problemet är inte annat än att jag rör mig i natur och skärgård har i dag en blandis shäfer/ huskey men han är för gammal att träna enligt signalhunds förbundet att skaffa en shäfer går ju men vad finns det för alternativ med tanke på skog och hav sommar som vinter och ibland hela dagar dessutom skaden fungera med personal tunt omkring mig och i stats miljö. Inget litet jobb att lasta på en hund ras förslag emot tages tacksamt ( diabetes hund)

• Svar på tråden signal hund
  • Apopan

Jag skulle faktiskt tipsa dig om att gå med i något mer hundinriktat forum, typ vovve.net, bukefalos eller liknande. Där kommer det finnas folk som både har - och säkerligen också någon som tränar signalhundar eller har ordentlig kunskap kring det. Då kan du säkert få bra tips. Specifera mer vad du har för önskemål rörande pälsvård och vad det är exakt hunden kommer få göra om dagarna, så kommer du säkert få bra tips rörande vilka raser som passar. Kan ju även höra av dig till till Svenska service - och signalhundsförbundet och fråga (det kanske du gjort iofs)

Om jag skulle ge ett tips så skulle det vara att rikta in sig på en ras som ofta används som servicehund. Där är väl retrievrarna överrepresenterade, även fastän det såklart finns andra som används flitigt. Det är ju bra om de har mycket "will to please", så att säga. Men med rätt individ så fungerar i princip vilken ras som helst, men bättre att vara på den säkra sidan.

Hur som helst så vill jag önska dig lycka till i rasvalet och med din blivande servicehund :)

Svar på tråden signal hund