• razzmatazz

Hur signalera undergivenhet på ett subtilt sätt?

Är relativt nybliven singel efter ett långt förhållande och känner mig lite som en oerfaren tonåring igen.. Har ett jobb där jag behöver vara hyfsat bestämmande, fatta mycket beslut osv så privat-eller iaf sexuellt-vill jag ha det motsatta.

Med risk för att låta naiv; hur signalera till en presumtiv älskare att jag gärna vill att han ska ta för sig utan att fråga så jäkla mycket? Med de män jag träffat sedan jag blev singel har jag behövt uppmana dem att vara lite mer dominanta men iom att jag ber om det går en stor del av charmen förlorad för mig. Tips och förslag?

• Svar på tråden Hur signalera undergivenhet på ett subtilt sätt?
  • Anonym (dis)

Det är väldigt svårt, i vissa fall kan det vara omöjligt tycker jag. De flesta män har det i sig att man ska lyssna på kvinnan och så. Att man absolut inte ska vara dominant och så. Kan fungera att få det att klicka på annat sätt men jag tror du kan få vänta länge då, bästa är nog faktiskt att säga att man gillar bdsm eller något.

• Anonym (inspiration)

hinta lite att du råkat läsa en novell som tände dig. antingen berättar du vad den handlade om eller också skickar du den till honom. ja då måste du alltså hitta en först nånstans men det är inte särskilt svårt.
    sen följer troligen ett samtal som löser ditt "problem" Flört

• Anonym

Tack för tips-tror tyvärr (för mig personligen då) att ni har rätt i att det måste till ett samtal el någon form av konkret uppmaning för att mannen ska "våga". Tänker absolut prova att skicka någon passande novell till näste, eller helt enkelt ett mail om någon fantasi jag haft och hoppas att han agerar på det utan vidare diskussion:)

• nyans

Tyvärr TS, är tydlighet ofta det enda som funkar. Vettiga män är - på goda grunder - uppfostrade till att respektera kvinnor och vara lyhörda. Om kvinnor börjar önska att män ska "gissa" sig till att de vill ha mer dominans, finns risken att de misstolkar och att kvinnor som inte alls gillar sådant, blir utsatta.

Du kan ju prova att "hinta", men fungerar inte det, får du tala klarspråk. Och jobba med dig själv angående att "en del av charmen försvinner".

• Anonym (pinglan)
    nyans skrev 2014-08-26 23:14:08 följande:

Tyvärr TS, är tydlighet ofta det enda som funkar. Vettiga män är - på goda grunder - uppfostrade till att respektera kvinnor och vara lyhörda. Om kvinnor börjar önska att män ska "gissa" sig till att de vill ha mer dominans, finns risken att de misstolkar och att kvinnor som inte alls gillar sådant, blir utsatta.

Du kan ju prova att "hinta", men fungerar inte det, får du tala klarspråk. Och jobba med dig själv angående att "en del av charmen försvinner".

• Chester Copperpot

Jag ser egentligen inga problem med att vara öppen om det. Om du är undergiven och gillar spelet om dominans/undergivenhet, så vill du ju naturligtvis träffa någon som kan det spelet. Och om du nämner dina intressen och att du är något undergiven, så kommer dom att nappa på det. Om dom själva är inne på det. Och om dom inte är det, så är det i vilket fall ingen som du vill fortsätta med. Dom som gillar det du gillar kommer att förstå dom signalerna och nappa på det. Dom dom inte är inne på det kommer inte att göra det.

• Anonym (ej tankeläsare)

Håller med nyans. Du kan prova att hinta TS, men alla kvinnor gillar trots allt inte dominans, och män är inga tankeläsare. Så funkar det inte att hinta, får du nog leva med att du måste vara tydligare.

• razzmatazz

Du har självklart rätt nyans; det finns väldigt goda grunder till att män bör vara lyhörda osv men önskar likväl att det fanns några som var lite mer lyhörda inför en önskan om dominans också. Får väl annonsera efter en eller nåt så jag slipper instruera och kommendera:)

• Anonym (pinglan)
    razzmatazz skrev 2014-08-26 23:26:57 följande:

Du har självklart rätt nyans; det finns väldigt goda grunder till att män bör vara lyhörda osv men önskar likväl att det fanns några som var lite mer lyhörda inför en önskan om dominans också. Får väl annonsera efter en eller nåt så jag slipper instruera och kommendera:)

Instruera och kommendera - pratar vi fortfarande om killar, eller är det om tex
    om hundar?
  • razzmatazz

Var menat som ett lite skämtsamt språkbruk men det gjorde sig nog inte så bra i text.

Svar på tråden Hur signalera undergivenhet på ett subtilt sätt?