Emotionellt utpumpad och orkar inte satsa på en ny relation
Det är 2,5 år sedan min senaste relation tog slut, jag blev lämnad av honom efter sju år. Jag är idag 35 år gammal och har träffat nya män efter honom, men trots att det funnits känslor med i bilden för min del för iaf en person så har jag känt mig alldeles för emotionellt utpumpad för att satsa.
Det är oerhört jobbigt för mig att släppa in någon igen pga att jag blev väldigt bränd sist. Jag har heller inga barn, vill egentligen inte ha just nu heller, vill absolut inte skaffa barn på egen hand då jag tycker att det är något man gör i ett kärleksförhållande med en partner man älskar. Men klockan tickar på...
Jag önskar att jag kunde tro på kärleken igen och kasta mig in i något nytt, men jag har inte det skydd som krävs för att göra det. Har alldeles för mycket att förlora på det om det går fel och det gör ont i mig att inse det. Jag känner mig som sagt emotionellt utpumpad; dränerad. Det känns som att det har hänt alldeles för mycket för att jag igen ska kunna bli sådär naiv och lycklig som krävs för att man ska kunna satsa på något igen.
Nån som känner igen sig? Nån som tagit sig ur det? Hur har du gjort isf?