Erfarenheter av Falun Förlossning
Jag är nu gravid för andra gången, i vecka 10, så jag har en lång bit kvar. Men jag börjar redan nu oroa mig för förlossningen då jag sist hade en jobbig förlossning, men superbra personal och trevlig omgivning omkring mig.
Jag födde då på Karlskoga förlossning, där personalen var underbar, rummet fräscht och man hade eget badkar på rummet.
Sonen hade syrebrist och de började på en gång fokusera på mig och vad som behövdes göras, syremätningar, undersökningar, kontaktande av läkare som undersökte och tillslut blev det Kejsarsnitt, ett akutsnitt. Barnmorskan då var ett otroligt stöd då jag bröt ihop totalt, hon tröstade mig och det kändes faktiskt bättre. Snittet sköttes bra och det kändes som att det hela var väldigt proffsigt. Jag fick vara vaken och se min son på en gång.
Sen stannade vi kvar på BB där vi fick ett eget rum, varsinn säng, platttv, eget badrum med dusch på rummet osv. De hjälpte mig att återhämta mig bra och fick mig att känna mig bekväm med det hela.
Kan tillägga att maken också fick mat både på förlossningen och på BB. Han kände sig också väldigt hemma med dem. Vilket jag tycker är viktigt för förstagångsföräldrar.
Nu är det dock så att vi planerar att flytta till Borlänge eller närliggande kommuner, i början av januari och jag har BF i slutet av mars, så jag kommer ha en lång väg till karlskoga som jag omöjligt kommer hinna till om jag då inte har en väldigt utdragen förlossning.
Så jag har kollat och sett att Falun är alternativet.
Någon som har lite erfarenheter att dela med sig av? Om personalen, rummet på förlossningen samt BB, hur eftervården är, akutsnitt.
All information är intressant!!