• Anonym (Klant)

tappade min iPhone i toaletten

Tappade min iPhone i toaletten förut. Den var fortfarande på efter det, men touchen fungerade inte. Flera timmar senare laddar jag de, så att den ska blir varm och så använde jag även en fön. Nu fungerar den finfint, men skärmen är immig och alldeles rosa(speciellt i mitten). Vad ska jag göra nu? Om jag lägger den i ris, kan min telefon vara på då? Har nämligen ingen annan klocka jag kan ställa och jag måste upp imorgon...

• Svar på tråden tappade min iPhone i toaletten
  • Sosamda

Den är vattenskadad! Vatten och elektronik är inte jättebra att kombinera ... Som du säkert förstår. Jag skulle inte använda den eller lägga den bredvid mitt huvud medan jag sover. Skadad elektronik är en STOR brandrisk.

• Erikssonförfan

Alltså är ju inte optimalt att ström går igenom nu när den är blöt.

men ja du kan lägga den i ris för att suga åt så mycket vätska som möjligt. då påslagen. helst avslagen förstås, men nu har du redan haft den igång......

• Anonym (Klant)
    Erikssonförfan skrev 2014-08-27 23:42:19 följande:

Alltså är ju inte optimalt att ström går igenom nu när den är blöt.

men ja du kan lägga den i ris för att suga åt så mycket vätska som möjligt. då påslagen. helst avslagen förstås, men nu har du redan haft den igång......

Men vågar jag det då? Tänk om den börjar brinna? Åh fasen då, vad ska jag göra nu
  • Anonym (B)

Har du vanlig telefon också?

Då kan du beställa väckning och kan ha din mobil avstängd i riset under natten.

• Anonym (Klant)
    Anonym (B) skrev 2014-08-27 23:51:46 följande:

Har du vanlig telefon också?

Då kan du beställa väckning och kan ha din mobil avstängd i riset under natten.

Nej har tyvärr bara denna #fattigstudent
  • Anonym (y)

Jag har hört att man ska stänga av mobilen och plocka isär alla grejer och låta lufttorka minst ett dygn innan man slår på den igen om den är vattenskadad.

• Anonym (hoppas)

Hoppas du har fixat väckning och att mobilen kanske till och med fungerar.

Min sambo gjorde samma sak, han jobbar med mobiler och datorer så han visste genast vad han skulle göra men mobilen gick inte att rädda. Blev lite pinsamt på jobbet när han var tvungen att fixa ny mobil.

• Dejtande

Lägg telefonen i en lufttät påse med silikagelpåsar (såna du får när du köper väskor/skor etc). De går att köpa separat och är drar ut fukt. Jag tappade min mobil i toastolen och den gick igång efter två veckors behandling med silikagelpåsar. Vad du än gör, ladda den inte! El och fukt är ingen bra kombo. Lycka till.

Svar på tråden tappade min iPhone i toaletten