• Mammatillolle

1,5. Arg, ledsen, matvägran,

Hej min son har sen några dagar tillbaka börjat bli arg för minsta lilla. Tex om jag frågar om om han vill ha välling på morgonen och ger han en flaska som han alltid ätit till frukost innan, blir han vansinnig för han inte vill, han skriker och gråter och slå mot flaskan och kastar iväg den om han får tag i den! Han har sen detta börjat helt vägrat välling. Han vill bli buren mycke. Är inte alls lika glad som innan, kan från ingenstans börja skrikgråta och man har ingen aning varför:( han vägrar också att äta. Inget duger, ibland undrar jag om han har ont i halsen eller något om det är därför han inte vill äta. Men hur vet man det då?? Eller är det bara en fas nu där det händer mycket??
    Man blir ju själv ganska frustrerad och helt slut av allt gråt och skrik!

• Svar på tråden 1,5. Arg, ledsen, matvägran,
  • fluu

Med en så liten kan det ju vara vad som helst och jag förstår att det är jobbigt. Han kanske har ont i halsen, han kanske har ont i öronen, han kanske får tänder. Har han vaccinerats nyligen? Han kanske helt enkelt är i en trotsperiod.
    Har han nyligen börjat på dagis? Fått syskon? Ska få syskon? Föräldrar separerat? Slutat med blöja/börjat potträna? Bytt säng? Flyttat?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mammatillolle

Han fick vaccination men det var förra måndagen, kan det vara det? Han har börjat dagis men detta började innan han började, på dagis är det stället han är som gladast när han får leka. Tänder har han fått nästan alla,:/ inga syskon eller flytt varken till ny säng eller bostad .

Vad är närmandefasen??? Känns som det är en fas men läst och inte sett något som låter som han :)

Svar på tråden 1,5. Arg, ledsen, matvägran,