• Anonym (glömde fråga)

När kan man ha sex efter Abort?

Kan ju alltid ringa till Abortmottagningen, men kanske ni kan veta...
    När kan man ha sex efter abort?
    Jag gjorde en skrapning och har satt in en spiral. Det ända hon sa är att ja då är du ju skyddad direkt.
    Jag blöder jätte lite Gjorde aborten igår och har nu lite bruna flytningar. Hur länge har man det ca? Vet man inte ska ha sex när man blöder, men räknas lite bruna flytningar? Jag är nämligen väldigt ledsen över detta och vill väldigt gärna bara ha närhet. Visst inte än för har lite molande värk än.. Men... när?

• Svar på tråden När kan man ha sex efter Abort?
  • Anonym (3 veckor)

Om jag minns rätt är det minst tre veckor. Även om du blöder jättelite så är det ett öppet sår inne i livmodern. Så vänta med sex. För säkerhets skull så ring Abortmottagningen.

• Anonym (glömde fråga)

Okej, ja jag kanske ska ringa dom... Tre veckor är ju jätte länge! :o

• Anonym (3 veckor)
    Anonym (glömde fråga) skrev 2014-08-28 13:02:09 följande:

Okej, ja jag kanske ska ringa dom... Tre veckor är ju jätte länge! :o

Nej, det är inte jättelänge. Var glad om du slipper livmodersinflammation som är ganska vanligt efter en abort. Det gör jäkligt ont.
  • Anonym (glömde fråga)
    Anonym (3 veckor) skrev 2014-08-28 13:04:27 följande:
    Nej, det är inte jättelänge. Var glad om du slipper livmodersinflammation som är ganska vanligt efter en abort. Det gör jäkligt ont.
    Jag tycker tre veckor känns länge då jag känner jag behöver den fysiska närheten.. Men läser tre veckor på vissa ställen, och när man slutat blöda på vissa?
  • Anonym (E)

Varför är fysisk närhet=penetrerande sex? Har du ingen som kan ge dig en enkel kram?

• Anonym (glömde fråga)
    Anonym (E) skrev 2014-08-28 13:13:20 följande:

Varför är fysisk närhet=penetrerande sex? Har du ingen som kan ge dig en enkel kram?

Jo vänner just nu. Men när jag mår skit. Är sex mitt sett att trösta. Vissa dricker, vissa knarkar. Jag har sex. Men vill helst inte ha någon inflamtion. Och jag e lite rädd för vad jag kommer göra då jag verkligen mår skit efter aborten. 
Svar på tråden När kan man ha sex efter Abort?