• Limaliie

    När blir det bättre? Mjölkprotein

    När märkte ni att era mjölkproteinallergiska barn blev bättre, hur lång tid får man räkna med?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-28 17:26
    Syftar mest på magproblemen/blod i avföringen som vår dotter fått osv
    vet att det oftast växer bort senare

  • Svar på tråden När blir det bättre? Mjölkprotein
  • Bling1975

    Vi slutade med mjölk när barnet var 4 månader. Nu vid knappt 2,5 så har det blivit otroligt mycket bättre men vi fick ändå vissa symtom vid senaste provoceringen så vi väntar 6 mån till och räknar då med att det har vuxit bort helt.

    Som jag förstår det så är det vanligt att det försvinner runt 3 år, men är det kvar vid 6 år så växer det sällan bort. Men det är så klart individuellt.

  • Limaliie

    Tack för svar. Menade mest magproblemen/blod i avföringen som i vårt fall osv

    Ska uppdatera statusen.

  • Bling1975

    Aha, för oss tog det ca 3 veckor med mjölkfritt innan barnet var helt fri från besvären men det blev ju gradvis bättre och bättre. Då körde vi ersättning. Ammar man kan det nog ta lite längre tid då det tar en stund att helt gå ur mammans kropp.

  • Limaliie

    Blodet har försvunnit helt nu, det var min största oro. Så skönt nu väntar jag bara på att magknipet ska bli lite bättre, det är ju jobbigt för henne att hålla på att stånka och krysta så ofta, stackaren.

  • Limaliie

    fler med erfarenhet? Blodet är borta men inte magknipet och gaserna.

Svar på tråden När blir det bättre? Mjölkprotein