• Mussebus

    Ersättning för förlorade vigsel och förlovningsring?

    Kan få ut ersättning för borttappad vigselring och förlovningsring. Tappade dom igår, kan ju dyka upp men har inga större förhoppningar :(
    Visserligen ger inte nya ringar något som helst värde tyvärr. Men dom var fina med 7 diamanter och ca pris 11000:-.
    Min fråga är kan man ut något på tex hemförsäkringen? Har gjort polisanmälan.


    Mamma till Maja och Hugo och min älskade ängel Isabelle
  • Svar på tråden Ersättning för förlorade vigsel och förlovningsring?
  • Långbenopluto

    Har du drulleförsäkring samt bevis att du äger denna ring samt kostnad av den så kan du ev få igenom det via hemförsäkringen.

    Men om du har så dyr ring så måste du väl ha den försäkrad via smyckehandlaren du har köpt den på?

  • Mussebus

    Drulle försäkring antar jag att jag har =) men kan inte tänka mig jag hittar något kvitto då vi gifte oss 2005. Har inte haft någon försäkring hos smyckeshandlaren. Så dyra tycker jag inte dom var även om det är mycket pengar i sig, men inte på ett par ringar.


    Mamma till Maja och Hugo och min älskade ängel Isabelle
  • Eleonor01
    Mussebus skrev 2014-08-28 21:39:47 följande:

    Kan få ut ersättning för borttappad vigselring och förlovningsring. Tappade dom igår, kan ju dyka upp men har inga större förhoppningar :(
    Visserligen ger inte nya ringar något som helst värde tyvärr. Men dom var fina med 7 diamanter och ca pris 11000:-.
    Min fråga är kan man ut något på tex hemförsäkringen? Har gjort polisanmälan.


    Mamma till Maja och Hugo och min älskade ängel Isabelle
    Jag tappade min vigselring å fick tillbaka en på min hemförsäkring. Hade inte kvittot kvar men de hittade vad den kostade när jag köpte den. Fick endast betala självrisken i butiken.

    Hade även en bild på mig när jag har ringen på mig som jag skickade till försäkringsbolaget.

    Stå på dig att du ska ha samman ring tillbaka. Mitt försäkringsbolag hade inte avtal m min butik jag köpt min i men det godtog jag ej för min va ett original. Fick igenom att hämta den i rätt butik.

    Lycka till
  • Jimboslice

    Hejsan! Om du vet ungefär var du tappade den så kan jag hjälpa dig att finna den igen med metaldetektor.

    Vad sägs?

    Mvh Jim

  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ersättning för förlorade vigsel och förlovningsring?