• Äldre 29 Aug 08:28
    2287 visningar
    6 svar
    6
    2287

    Ovitrelle utan ägglossning?

    Någon som tagit ovitrelle men inte fått utslag på äl-stickorna?
    Jag tog min spruta i tisdagskväll, då var mina ägg 11 resp 15 mm.
    Idag är det alltså 3 dagar sedan och imorse såg mitt test ut såhär efter 45 min, är det tillförlitligt?

  • Svar på tråden Ovitrelle utan ägglossning?
  • Äldre 29 Aug 08:36
    #1
  • Äldre 29 Aug 14:26
    #2

    Äggblåsor över 10 mm brukar släppa ägg,de ska oerhört mycket till om de inte gör det. 15 mm var lite väl lite för att ta äl-spruta,vissa äggblåsor släpper inte ägg förrän de är långt över 20 mm. sexa ändå och fortsätt testa! Jag fick äl dag 22 en gång trots rätt stor äggblåsa redan dag 12.

  • Äldre 29 Aug 14:34
    #3

    Tyckte också det var lite små, men det var min gyn som ordinerade sprutan så jag får väl lite på henne. Nu blir testen lite starkare också så vi får hålla igång helt enkelt :)

    Är på cd 15 idag.

  • Äldre 29 Aug 14:35
    #4

    Äl senare än cd 15 är ju inget konstigt alls så bara fortsätt! Glad

  • Äldre 31 Aug 10:17
    #5

    Hej

    Är bekymrad över att jag nog inte fått ÄL ännu. Har pcos, får egna ÄL m sällan.

    Pergotime enkelkur visade ÄL cd 18 tisdag slemhinna 10 och äggblåsa 21 mm. Ovitrelle spruta togs onsdag morgon.

    Jag anv inte stickor men brukar känna av ÄL och få det bekräftat med kroppstemperaturen. Idag sön tog jag tempen för jag tycker att det har spänt lite i veckan men tempen var låg som den brukar innan ÄL. Tror ni att ÄL kan ske 1 v efter ovitrelle eller det är kört? Cd 23 idag.

  • Äldre 7 Sep 21:55
    #6

    En ÄL sticka säger ingenting om du har tagit ovitrelle. Den kommer ge utslag pga medicinen.

Svar på tråden Ovitrelle utan ägglossning?