• mumsigmuffin

hjälp! kläder i barnvagn!

Hur klär ni era barn i barnvagnen till hösten? Använder ni åkpåse?

Jag har en dotter på 5 månader som jag är lite orolig att klä för varmt/kallt nu till hösten och behöver därför lite råd..
    Jag har inhandlat ullvantar som bör räcka till att hålla händerna varma i höst samt ett par raggsockar som enligt Polarn o Pyret bör räcka som värme i höst i bilbarnstolen och i barnvagnen.. Vad tror ni?

Jag har tidigare använt kudde & täcke i barnvagnen men funderar på att köpa en åkpåse istället, det verkar både smidigare och varmare.. Vad tror ni?

Uppskattar tips och råd :)

• Svar på tråden hjälp! kläder i barnvagn!
  • Griseknoen35

Köp en åkpåse. Köp en som grejar vintern bra. Själv hade jag en tunnare "sommar" åkpåse på våren och hösten och en varm åkpåse i dun på vintern. Ullvantar är kanon, det går ju att sätta över ett par tunnare vind/vatten tåligare vantar regnigare dagar. Sitter barnet i åkpåse räcker det med sockor.

• Malima

Åkpåse är guld värt!! I så fall tror jag kläderna du nämnt räcker!

• Griseknoen35

Kan tillägga att en tunn fleece overall är guld värt att ha i åkpåsen. Riktiga varma overaller blir för varmt.

• mumsigmuffin

Tack för era svar!

Kan man köpa en åkpåse som klarar vintern och använda redan på hösten eller ska man investera i en tunnare åkpåse till hösten?

• daimstrut

Det räcker med en tjock som klarar vintern tycker jag. Så kan du ha fleecekläder plus nån vanlig filt innan det blir riktigt kallt, alternativt bara innekläder i påsen. Men alla tycker olika

• Naaw

Bra att ha om barnet gillar att sitta och överkroppen hamnar utanför åkpåsen när barnet är vaket är en jacka, typ dunjacka.

Svar på tråden hjälp! kläder i barnvagn!