• Anonym (Redan)

Redan mens efter kirurgisk abort?

Hej!

Den 11:e augusti genomgick jag en kirurgisk abort, jag var i vecka 12-13 beroende på hur man räknar.

Redan kvällen innan hade jag fått instruktion att föra upp tabletterna man får som ska mjuka upp slidan, vanligtvis ska man föra upp dem ungefär 3 timmar innan ingreppet.

På väg till sjukhuset på morgonen så började jag blöda sjukt mycket, det kom klumpar och gjorde jätteont.

Efter ingreppet frågade jag läkaren om det skulle vara så, och hon sa att det bara var bra att det hade blött ut så pass mycket redan innan. I samband med det frågade jag när man kunde börja använda tampong, bada och ha sex igen. Hennes svar var efter jag slutat blöda, vilket jag hört förut, hon sade även att jag endast skulle blöda ungefär en vecka.

Efter att jag blött rätt så sparsamt i en vecka så fick jag jätteont i nedre delen av magen, vid äggledarna i några dagar, skulle det kunna ha varit ägglossningen? För blödningarna gick över till att bli vanliga vita flytningar med endast lite spår av gammalt blod.
    Nu, ungefär 3 veckor efter ingreppet och 2 veckor efter smärtorna så har jag börjat blöda rikligare igen, det är vanligt rött blod, varken ljust eller mörkt. Har även lite menssmärtor, kan detta vara min mens som redan kommer?

Jag har rätt så kort menscykel, vissa månader hinner jag ha mens två gånger den månaden. Det ligger även i släkten att vi är väldigt fertila.

Så vad tror ni, är det redan mensen som satt igång? :)

• Svar på tråden Redan mens efter kirurgisk abort?
  • Anonym (Redan)

Ingen som vet något?

• Anderssonfn
    Anonym (Redan) skrev 2014-08-29 13:00:57 följande:

Ingen som vet något?

Jag var i vecka 13 den 30/6 som jag gjorde en kirurgisk abort/miniförlossning.

Efter det så fick jag blödningar, dem

Slutade upp ett par dagar innan jag fick vad jag trodde var mens ca 2-8 augusti, sedan slutade det upp i en vecka typ, och nu har jag blödit sen dess, så tror det inte är mens för dig än :)
  • Anonym (Redan)
    Anderssonfn skrev 2014-08-29 14:26:04 följande:
    Jag var i vecka 13 den 30/6 som jag gjorde en kirurgisk abort/miniförlossning.

Efter det så fick jag blödningar, dem

Slutade upp ett par dagar innan jag fick vad jag trodde var mens ca 2-8 augusti, sedan slutade det upp i en vecka typ, och nu har jag blödit sen dess, så tror det inte är mens för dig än :)
    Varför sade läkaren att jag bara skulle blöda i en vecka då? Har läst många trådar där läkaren sagt 3 veckor och liknande nämligen :)
Svar på tråden Redan mens efter kirurgisk abort?