• Unis

Brasse Brännström död.

Brasse Brännström gick bort i kväll. Jag kommer alltid att minnas hans "fel, fel, fel" i Fem myror är fler än fyra elefanter från 1973 - 1974.

Vila i frid.

• Svar på tråden Brasse Brännström död.
  • Aniiee

Sorgligt.

Förknippar Brasse mest med Pelle Svanslös-julkalendern. Nu måste jag nog ta och se den.

What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
  • Kiiaan

Folk dör varje dag, ingen som får höra om det, inget speciellt med denna Brännström.

• Orcha
    Kiiaan skrev 2014-08-29 23:25:41 följande:

Folk dör varje dag, ingen som får höra om det, inget speciellt med denna Brännström.

Jo.
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Aniiee

Det där lät väldigt bittert. Vem dog för dig som ingen annan brydde sig om?

Det är klart det är skillnad när någon så folkkär som Brasse Brännström (eller Robin Williams, för ett par veckor sedan) dör. jämfört med gamla Agda på hörnet. Det är lika sorgligt, absolut, och det är lika viktigt för gamla Agdas familj, men annars handlar det om degrees of seperation. "Alla" kände Brasse. Alla kände inte Agda..... Hade det inte varit något speciellt med Brasse hade bara hans familj brytt sig. 

Krasst? Ja. Livet är krasst och hårt och orättvist. Inte en jävel kommer bry sig när jag dör. That's life.
    What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
  • Drottningen70

Jo. En del människor bidrar och påverkar mer än andra.
  • Hallonröd

Sorgligt....hur mycket älskade man inte "Fem myror..." och vad man har skrattat åt "Magnus & Brasse"... nu är ena halvan borta

• EllanEriksson

Det var inte bara Brasse som gick bort denna fredag.. Även rallylegenden Björn Waldegård.. Sorgligt att två profiler, även inom två så olika saker, gick bort på samma dag :(

• Pastella

Det känns så fel fel fel att Brasse gått bort. Men han lever vidare i hur jag och säkert många med mig sjunger alfabetsvisan till våra barn.

• Unis
    Eisa skrev 2014-08-30 09:31:23 följande:
    varför dog han?
    Dödsorsaken har ännu inte fastställts.
Svar på tråden Brasse Brännström död.