• bastusnuva

Är 500g kräftor för lite för 3 personer?

Hjälp!

Ska bjuda på kräftor imorgon, har ett paket på 500g som jag tänkte bjuda på till 3 personer.
    Ska även bjuda på paj och soppa och efterrätt samt diverse tilltugg, så det blir inte enbart kräftor.

Måste jag köpa ett paket till, månntro?

• Svar på tråden Är 500g kräftor för lite för 3 personer?
  • 0fia
    bastusnuva skrev 2014-08-29 23:37:22 följande:

Hjälp!

Ska bjuda på kräftor imorgon, har ett paket på 500g som jag tänkte bjuda på till 3 personer.
    Ska även bjuda på paj och soppa och efterrätt samt diverse tilltugg, så det blir inte enbart kräftor.

Måste jag köpa ett paket till, månntro?

Japp
  • Aniiee

`Säkert. Min bror och hans vänner brukar dela 2 kilo-paket på tre pers. trots fulldukat bord med pajer, bröd, soppa, och dessutom någon grilltallrik var och efterrätt. (som alla får som inte äter kräftor)

Glöm inte att frysa skalen och göra fond på de sen Solig

What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
  • Mälaröbo

Det låter väldigt lite. På vår senaste skiva beräknade vi 300-500g/person och då åt vi "middag" först och gick sen vidare till kräftor + bröd och ost. Allt gick åt!

• Lena

Man räknar väl 200-400g per person på skaldjur med skal?

• Aniiee
    Lena skrev 2014-08-29 23:43:52 följande:

Man räknar väl 200-400g per person på skaldjur med skal?

Nåt sånt.
    What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
  • Honungsblomman

Köp minst två paket till (med minst 500 gram i). Annars finns risk att du hamnar i en snåljåpstråd här på FamiljeLiv.

• lagunen
    Honungsblomman skrev 2014-08-29 23:56:04 följande:

Köp minst två paket till (med minst 500 gram i). Annars finns risk att du hamnar i en snåljåpstråd här på FamiljeLiv.

• Litet My

Jag skulle köpt 2 paket till. Kan med lätthet trycka i mig ett paket ensam och ändå vilja ha mer.

• Lindsey Egot the only one

En signalkräfta väger mellan 50-70g så i ditt paket (varför löper du paket man köper väl hos foskhandlarn) så är det mellan 7-10 st kräftor.

Svar på tråden Är 500g kräftor för lite för 3 personer?