SMS - när är det otrohet ?
Var går gränsen för otrohet i SMS ?
Min tjej är beroende av att chatta med andra killar...
Hon är helt underbar och vi har varit ihop i ett år ungefär. Tyvärr bor vi långt ifrån varandra så vi bor inte ihop ännu men kommer snart göra det. Eftersom vi inte bott tillsammans har vi haft extremt mkt smskontakt. Flera hundra sms varje dag... Problemet är att jag tidigt upptäckte att hon även smsade andra väldigt frekvent. Ibland helt parallellt med att hon och jag chattade på kvällarna, sånt märker man... Svaren dröjer eller hon är "frånvarande". Jag konfronterade henne och det visade sig vara en "fling" från innan hon och jag blev ihop. Hon bedyrade att dom bara var kompisar men tydligen har mannens fru läst smsen och blivit upprörd. Jag vet fortfarande inte på vilken nivå dom pratade med varandra men jag blev väldigt ledsen att hon gör det och dessutom inte erkänner det för mig...
Det har därefter funnits andra män och flera som hon har anknytning till via sitt jobb. Någon av männen har det visat sig "stöter" på henne och hoppas på mer. Det har hon erkänt...hon bedyrar att hon känner sig ensam och därför pratar med honom men att det finns NOLL känslor inblandade - från hennes sida. Det finns en kille som nog är lite hemligt förälskad i henne. Dom träffas och fikar ibland via jobbet bland annat, det har hon berättat men det är absolut inget mer säger hon. En annan av killarna skickade väldigt sexiga och snuskiga sms där han berättade om vad han ville göra med henne - i detalj... Det här hände under en period då hon och jag bråkade och när det här kröp fram och jag även "kom över" smsen sa hon att hon gjorde det för hon var förbannad på mig och ville straffa mig eftersom hon visste jag kommer läsa det...
Jag har nog aldrig känt mig så naken och utelämnad som när hon skrev till honom om mig. Säger massa utelämnade och taskiga saker om mig till honom... Det tog slut efter den här historien men eftersom jag älskar denna tjej över allt annat (och hon säger hon älskar mig) tog det inte många dagar innan vi började träffas igen. Hon har mått jättedåligt över det hon gjorde och är ångerfull. Hon har slutat prata med honom men behåller sina övriga "sms vänner" och har lovat mig att det ALDRIG får bli "privat" eller känslor inblandade. Då har hon lovat att sluta...
Vårt problem är att vi har det underbart tillsammans, men att jag mår dåligt p g a hennes "sms vänner". Hon blir fullkomligt galen och som förbytt när jag ställer henne mot väggen. Hon tycker jag anklagar henne och kallar mig för den ena hemskheten efter den andra. Hon blir som Dr Jenkyl och Mr Hyde...
Jag mår dåligt, känner mig naken och utanför men älskar henne över allt annat. Vad ska jag göra ? Hon kan inte sluta och jag måste försöka "bita ihop".
Någon annan med liknande erfarenheter ?
Var går gränsen för otrohet ? Ibland känner JAG mig som hopplöst svartsjuk, kontrollerande och överkänslig. Vill inte känna så...