• Anonym (lågt)

lågt blodtryck, yr!!!

Jag är rätt smal och lång. Och vet att man ofta har ett.lägre blodtryck då.

Vet också att det inte är farligt, men det är så jobbigt. På sistone kan jag knappt resa mig upp utan att det svartnar för ögonen. Jag har rest mig sakta men blir så yr ändå. Har ibland provat att ha ned huvudet når jag reser mig och då känns det lite bättre..

Någon som har tips? För att minska yrseln? :)

• Svar på tråden lågt blodtryck, yr!!!
  • Anonym (Jag med)

Jag är också smal och har problem med lågt blodtryck. Ibland om jag måste gå på toa mitt i natten och jag reser mig upp känns det som att jag ska svimma. Att ha lågt blodtryck är ju inte farligt, men nog så obehagligt.

Mitt tips till dig är träning! Jag tränar och mitt blodtryck har faktiskt stigit sedan jag började med det. Lika som det är bra att träna vid högt blodtryck så är det lika viktigt att göra det vid lågt blodtryck.

• Anonym (Wildrat)

Träning, drick ordentligt, ät mycket salt och ät lakrits ofta (men inte för ofta, då blir du lös i magen).

• Anonym (lågt)

Tack hörrni! Tränar gör jag. Men behöver jag träna mer då?

Äter och dricker gör jag, regelbundet. Men kan testa lakrits! :)

• Anonym (Jag med)
    Anonym (Wildrat) skrev 2014-08-30 19:40:11 följande:

Träning, drick ordentligt, ät mycket salt och ät lakrits ofta (men inte för ofta, då blir du lös i magen).

Just det ja, salt är viktigt. Jag har börjat äta lakritsnappar och är inte rädd för att salta lite extra på maten.
  • Anonym (jag också)

Har precis samma som du, hur lågt brukar du ha?

Svar på tråden lågt blodtryck, yr!!!