• Rubjan

Är bilskojare eller mäklare värst?

Beg.-bilhandlare påstås vara opålitliga men då handlar det om mindre belopp än mäklare som sysslar med miljoner. Mäklare sköter inte sitt jobb och kollar om husen är ok med bygglov etc. Som bilskojare visar dom det fina och glömmer det dåliga. 90% verkar vara oärliga enligt min mening om mäklare som värst då de tiger om kända fel. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är bilskojare eller mäklare värst?
  • Themis

Det är fortfarande du som köper som ska kolla upp bygglov och fel mm så det går inte att skylla på mäklaren.

Att inte betala för en opartisk besiktning på några tusen för att ha ryggen fri är väl verkligen dumsnålt när man ska göra en av sitt livs större affärer?

Men rent principiellt, jag tror det finns bra och dåliga i båda yrkena.

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Rubjan
    Themis skrev 2014-08-31 09:45:04 följande:
    Det är fortfarande du som köper som ska kolla upp bygglov och fel mm så det går inte att skylla på mäklaren.

Att inte betala för en opartisk besiktning på några tusen för att ha ryggen fri är väl verkligen dumsnålt när man ska göra en av sitt livs större affärer?

Men rent principiellt, jag tror det finns bra och dåliga i båda yrkena.
    Ingår det inte i mäklarnas jobb att kolla om de säljer ett svartbygge?

Givetvis, vanligt folk litar på mäklare som tyvärr ofta döljer sådant.

Sist såg vi ett påbyggt hus som saknade konstruktionsritningar mm hos kommunen, så ingen vet hur det är byggt och kan rasa direkt om det är dåligt.
    Det kan ingen vanlig besiktning se.
  • Oschlaka

Mäklare är samhällets avskum. De är blodsugare.

De luras.

Rubjan skrev 2014-08-31 03:04:12 följande:

Beg.-bilhandlare påstås vara opålitliga men då handlar det om mindre belopp än mäklare som sysslar med miljoner. Mäklare sköter inte sitt jobb och kollar om husen är ok med bygglov etc. Som bilskojare visar dom det fina och glömmer det dåliga. 90% verkar vara oärliga enligt min mening om mäklare som värst då de tiger om kända fel. 

• Hemmadjuret
    Oschlaka skrev 2014-09-01 15:17:48 följande:
    Mäklare är samhällets avskum. De är blodsugare.
    De luras.
    Men bra för dumma säljare?
  • dfuoih

De är småspelare jämfört med politiker som trollar bort miljarder på idiotiska projekt.

• Hemmadjuret
    dfuoih skrev 2014-09-01 18:05:03 följande:
    De är småspelare jämfört med politiker som trollar bort miljarder på idiotiska projekt.
    Men dom kan man rösta bort.
  • Dixie
    Hemmadjuret skrev 2014-09-03 01:58:45 följande:
    du är väl fri att även välja mäklare?! 
  • Oschlaka

Sant
  • Oschlaka
    Hemmadjuret skrev 2014-09-03 01:58:45 följande:

Du tror du kan rösta bort dom? Kanske personerna men aldrig ide'n.
  • Hemmadjuret
    Dixie skrev 2014-09-03 12:51:54 följande:
    du är väl fri att även välja mäklare?! 
    Svårt som köpare
  • Bättre än Dig

Som MP med flera gör med asylinvandringen :(
  • YokohamaNr2

Enligt mina personliga erfarenheter så mäklare absolut. Visst att man ska kolla upp saker själv, men att spela ut köpare och säljare mot varandra, fara med halvsanningar osv är inget man kan skydda sig emot tyvärr

• Hemmadjuret
    YokohamaNr2 skrev 2014-09-04 14:22:47 följande:
    Enligt mina personliga erfarenheter så mäklare absolut. Visst att man ska kolla upp saker själv, men att spela ut köpare och säljare mot varandra, fara med halvsanningar osv är inget man kan skydda sig emot tyvärr
    Man är i deras våld som styr för pekar man på något fel och vill pruta lurar dom en annan istället.
Svar på tråden Är bilskojare eller mäklare värst?