Abort pga illamående
I februari i år gjorde jag en abort. Ett av mitt livs absolut största misstag.
Jag och min sambo hade kämpat i ganska exakt ett år innan vi fick det efterlängtade pluset.
Grät av lycka och gick som på rosa moln, iaf i några dagar.
När illamåendet kom började jag tveka på om detta verkligen var vad jag ville. Illamåendet blev bara värre och värre. Jag vaknade om nätterna föratt kräkas och tillslut kunde jag inte annat än att ligga på soffan.
Sakta men säkert hade jag övertygat mig själv om att jag inte ville vara gravid och att jag förstod inte hur jag kunde komma på tanken att skaffa barn. Jag ville göra abort. Sagt och gjort.
Det tog inte många dagar innan jag börjafe känna att jag gjort ett stort misstag. Efter några veckor kunde jag inte hålla tillbaka längre utan bröt ihop. Grät och grät och grät. Det tog några månader innan jag klarade av att prata om det utan att bryta ihop. Jag önskar att jag aldrig hade gjort det. Önskar att jag hade sansat mig, pratat med bm och sökt råd innan jag gjorde abort.
Jag hatar mig själv så mycket för att jag gjorde abort och mår fortfarande väldigt väldigt dåligt över mitt beslut,speciellt nu när BF börjar närma sig...
Jag vill så gärna ha barn men jag vågar inte bli gravid igen. Jag är rädd att jag kommer må lika illa och göra samma misstag!
Kommer jag någonsin våga bli gravid igen...
Finns det någon som känner igen sig?
Hur tog ni er igenom det hemska illamåendet?
Jag har alltid fått panik av att må illa och kräkas. Hur ska jag klara en graviditet?