• Edina

Ryckningar i ögat

Nu har jag haft ryckningar i ena ögat i över en vecka. Det vägrar ge sig! Någon som har tips på hur jag blir av med det här enerverande problemet? 

• Svar på tråden Ryckningar i ögat
  • Edina
    Anonym (Wa) skrev 2014-08-31 19:15:02 följande:

Stressa av

Fast jag är ju inte stressad. Det känns inte så i alla fall.
  • Anonym (montreal)

spasmer kan vara fördjävligt irriterande.... har inget tips faktiskt, det går nog över av sig själv så småningom.

• Anonym
    Anonym (montreal) skrev 2014-08-31 19:21:07 följande:

spasmer kan vara fördjävligt irriterande.... har inget tips faktiskt, det går nog över av sig själv så småningom.

Ja det får man hoppas, jag blir galen snart.
  • Anonym (montreal)
    Anonym skrev 2014-08-31 19:23:18 följande:
    Ja det får man hoppas, jag blir galen snart.
    får själv så där då och då på olika ställen, men det ger sig alltid till slut. jag hoppas det ger sig snart!
  • Edina
    Anonym (montreal) skrev 2014-08-31 19:26:59 följande:
    får själv så där då och då på olika ställen, men det ger sig alltid till slut. jag hoppas det ger sig snart!
    Jag har haft ryckningar i ett knä tidigare men jag har aldrig varit med om att det hållit i sig så länge som det gjort den här gången. 
  • Edina
    Baloo81 skrev 2014-08-31 19:26:52 följande:

Jag får såna ryckningar när jag har inre stress.

Det kanske är det jag har. Tur att jag äntligen har en lätt vecka på jobbet framför mig. 
  • Anonym (Kniiiiip)

Det brukar jag också få och då kniper jag ihop ögonen hårt av bara den och då brukar det gå över. Brukar få ryckningar vid överläppen också. Irriterande men ofarligt.

• Edina
    Anonym (Kniiiiip) skrev 2014-08-31 19:46:17 följande:

Det brukar jag också få och då kniper jag ihop ögonen hårt av bara den och då brukar det gå över. Brukar få ryckningar vid överläppen också. Irriterande men ofarligt.

Men TACK underbara du! Det fungerar!!!! Hoppas det håller i sig.
  • Anonym (doktoranden)

Skriver under på att det är stressrelaterat... Hade ryckningar i benet, armen, ögat och läppen under några veckor i slutfasen av mitt avhandlingsskrivande. Det kom och gick. Med tryck kan man få det att släppa tillfälligtvis, men det kommer tillbaka och ger sig inte förrän stressen har släppt.

• Anonym (Kniiiiip)
    Edina skrev 2014-08-31 19:49:13 följande:
    Men TACK underbara du! Det fungerar!!!! Hoppas det håller i sig.
    Toppen! Hoppas också det håller i sig. Glad över att jag kunde hjälpa.
  • Edina
    Anonym (Kniiiiip) skrev 2014-09-02 21:52:23 följande:
    Toppen! Hoppas också det håller i sig. Glad över att jag kunde hjälpa.
    Det kommer tillbaka då och då. Men då kniper jag bara igen så försvinner det.
  • Anonym
    Elaine skrev 2014-09-02 21:41:03 följande:

kan vara magnesiumbrist!

Vad ska man äta för att få i sig magnesium?
Svar på tråden Ryckningar i ögat