• Millimill

Äntligen, äntligen startar tillverkningen!!

Hej alla!

Idag, efter år av extrem barnlängtan, sådan som skapar gråtkvällar och bebisshopping i förtid, så bestämde sig plötsligt min sambo för att han också vill börja försöka skaffa barn, nu! Känner mig så lätt, för första gången på... jag vet inte hur länge! Vi har pratat om när det vore optimalt och var väl inne på att vi skulle vänta till efter vårt kommande bröllop men nu struntar vi i det och bara kör! Vi är unga men har båda examen, fasta jobb och en lägenhet. 

Jag vill liksom bara skrika ut min glädje i cyberrymden och särskilt här eftersom förstående FL varit så viktigt i min längtan efter att börja. Nu känns allt helt overkligt, att det plötsligt kommer vara OKEJ att längta, drömma, planera. Är bara så lycklig att jag inte vet vad jag ska göra med alla känslor. Är ju inte så att man börjar skrika ut i bekantskapskretsen att skyddet är borttaget ;)

Gläds med mig någon!! :D

• Svar på tråden Äntligen, äntligen startar tillverkningen!!
  • mamijaua

Hej!

Jag känner samma lycka, jag har också precis fått klartecken från min sambo.

Lite annorlunda dock, eftersom jag redan har tre barn sen ett tidigare förhållande. Men min dröm om en liten sladdis kanske blir sann snart. :)

Lycka till!

• Liipet

Vet precis hur du känner! Sån jäkla lycka!! Vi har också precis börjat. :)

• Helenan

Oj vad härligt! Jag minns så väl den lyckokänslan från när min man blev redo att försöka för första gången. Stort lycka till!

• Millimill

Tack alla!! Vad glad jag blir att det finns fler som känner igen sig.
    Hur går det för er?? Skrattande

• mamijaua

Jag går och väntar på äl nu i veckan/helgen... Så nu gäller det att ligga i! :)

Hur går det själv Ts?

• Millimill
    mamijaua skrev 2014-09-01 10:53:28 följande:

Jag går och väntar på äl nu i veckan/helgen... Så nu gäller det att ligga i! :)

Hur går det själv Ts?

Härligt! Sambon ändrade sig ju dessvärre ett dygn efter ägglossningen så jag tror att chanserna till plus denna gång är rätt små ;) men man vet aldrig, det kan ju ha hänt ändå! Och om inte annat så blir det väl go-time om ett par veckor igen. De enda sakerna som nu känns läskiga är dels oro över hur det kommer gå. Åldern är ju dock verkligen ett plus för oss som båda är i 25-årsåldern, jag något yngre, sambon något äldre. Dessutom oroar jag mig lite över hur tidigt man kan berätta på jobbet. Jag menar, jag har jobbat på mitt jobb i ca ett halvår och har precis blivit fast anställd, helt rätt bransch och massor av småbarnsföräldrar är det också. Dock har jag i förväg dåligt samvete över att jag som ung och ny försvinner på föräldraledighet och kanske även får andra graviditetskrämpor. Hur tänker man här??
  • mamijaua

Du ska inte bry dig ett skvatt om jobbet. Dom har säkert det med i beräkningen när dom anställer en ung tjej, att det i framtiden kommer bli föräldraledighet. Ta det med ro och njut ist.

Ja, då är ni i bra och fertil ålder ju. Jag är 31 och min sambo 40+, tror iof inte det är nån fara med fertiliteten i vår ålder heller, men minskar säkert ändå med nån procent.

Vi får hålla tummarna. :)

• kvinna16780

Grattis va kul TS!

Vi har själv börjat planera nr 2 nu. Imorgon åker spiralen ut!

Hoppas att ni alla plussar snart :)

• Millimill

Hej!!

Tack för omtanken! Stört nog blev det plus på första försöket, för exakt en vecka sedan! Skrattande Så nu ligger jag här, illamående, trött och hungrig i vecka 5 och undrar vad fan vi gett oss in på. Så dags nu ;) Kroppen känns verkligen helt obekant... Om jag blir minsta hungrig mår jag illa, vill (eller börjar) gråta och blir trött. Idag somnade jag t.ex. med huvudet på ett bord. Jag har trots den tidiga veckan valt att berätta för nära familj och vänner och, faktiskt, min chef. Känns betydligt bättre att chefen vet varför jag springer iväg med blekt ansikte x antal gånger om dagen än att jag ska försöka dölja graviditeten. Fick superpositiv respons därifrån vilket känns fantastiskt skönt att veta såhär i början. Nu har jag ju dock missfallsnojan istället, aldrig är man riktigt lugn... ;)

• Liipet

Men herregud! Stort grattis! Fasen vad kul! Nä riktigt lugn får man nog aldrig va kan jag tro. Men det är det nog ingen som är. :)

Håller tummarna för att du får en underbar graviditet och att illamåendet släpper snart. :) Kram

Svar på tråden Äntligen, äntligen startar tillverkningen!!