Vad är de för virus som går nu?
Någon som vet vad de är för virus som går nu i skolor?
Varför jag undrar är pga detta: Det började med att min dotter fick hudutslag på kroppen som kom och gick och vissa stannade kvar,samt hosta,rodnad på huden( histaminpåslag i huden) Dock va alla symtom milda.
Sen fick jag samma sak 1vecka efter men också slem i hals,kliande hals,extrem trötthet och jätte röd över hela kroppen.(haft detta i snart 3veckor)
Sen har min Mamma,sambo,min lillasyster och några av mina kompisar som fått precis samma symtom som mig. ( har väl smittat ner typ 15personer) . DOck så har dom inte fått halsproblemen än men dom är bara inne i första veckan.
Mitt är påväg bort nu eller nu sitter mina utslag mest i ansiktet och hals, och har kvar gamla utslag på kroppen, men kommer fortfarande upp nya ljusa prickar som försvinner efter några timmar.
Alla vi som har dessa utslag har trott att det är nässelfeber, men sånt smittas ju inte.
Så vår gissning är att det är virushudutslag! Men vad går de för virus nu?
Både jag och min mamma fick det lite besvärkliga utslagen med kliande så vi har fått ta antishitaminer och betapred.
Första veckan tog jag betapred och antishitaminer. Och nu tar jag istället 2 tavegyl på morgon och 2 aesrius och samma på kvällen för att slippa kliande.
Första stadiet var hudutslagen är röda prickar, och kraftig rodnad och kliande.
Sen kommer det upp ljusare hudutslag som stannar kvar max 3-4tim för att sen dyka upp någonannastans på kroppen( dessa kliar inte). (antingen sitter de 4 i rad eller så blir det bara 1 prick)
Sen när 2veckor har gått (som för mig) så blir prickarna som finnar med vitt i och tillslut går ner och går bort.
Skillnaden är på barn och vuxna vad vi har märkt att vi vuxna har blivit värst drabbade medan min dotter fick bara få utslag och inget kliande.
Och jag är den enda som har fått nu på 3veckan halsont ,kliande hals. Typ förkylning känns de som. Som ett plus på kakan.
Utslagen sitter på alla, på hela kroppen som rygg,bröst,lår,ben,mage,nacke,under fötterna,hårbotten(Dock bara på mig),.
Dock kan jag säga att jag ser klart en förbättring. Alla rodnad är nästan borta ifrån kroppen och kliande är mildare. Dock är det halsen som börjar bråka mer nu med kliande,slem och halsont.
Både jag och min mamma har varit hos läkaren och dom visste inte ens va de var:S
Så låt mig höra vad är det för virus som går nu?