• jenny8803

Emmaljunga City cross 2014

Hej!

Väntar första barnet i Januari 2015. 
    Har vart och börjat kika lite på vagnar och en vi har fastnade för är Emmaljungas city cross 2014. 

Har hittat en ny (från butik) för 5999:- och då ingår både sitt och liggdel.
    Vi har googlat och jämfört priser och jag har inte lyckats hitta någon billigare. För visst är det ett bra pris? 

Undrar om det finns fler som har köpt just denna modell och vad ni då har för positivt respektive negativt att säga om denna? 

Vi kommer att köra vagnen både inne i stan och på landet (mestadels i stan.)

Mvh Jenny

• Svar på tråden Emmaljunga City cross 2014
  • soffipropppropp

Hej!

Om du har facebook så gå med i emmaljunga gruppen! Där kan dom svara på allt ;)

Är själv en emmaljunga "fanatiker" men kan tyvärr inget om priser på city cross.

• Anonym
    soffipropppropp skrev 2014-09-01 07:42:45 följande:

Hej!

Om du har facebook så gå med i emmaljunga gruppen! Där kan dom svara på allt ;)

Är själv en emmaljunga "fanatiker" men kan tyvärr inget om priser på city cross.

tack för tipset! ska kika där =)
  • Anonym (K)

Hemsk vagn. Stor, tung, otymplig. Får ju ryggproblem av att försöka manövrera den. Hatade den efter ett par veckor ;)

• Anonym
    Anonym (K) skrev 2014-09-01 07:47:25 följande:

Hemsk vagn. Stor, tung, otymplig. Får ju ryggproblem av att försöka manövrera den. Hatade den efter ett par veckor ;)

men då,.. ja som tyckte den verka så lätt å smidig... det är svängbara hjul på denna.. vet inte om de är det på alla såna vagnar? 
    behöver ha en vagn som är lätt o köra då ja redan har problem med ryggen.. :/
  • Anonym (K)
    Anonym skrev 2014-09-01 08:18:42 följande:

men då,.. ja som tyckte den verka så lätt å smidig... det är svängbara hjul på denna.. vet inte om de är det på alla såna vagnar? 

behöver ha en vagn som är lätt o köra då ja redan har problem med ryggen.. :/

City Cross har inte svängbara. Säkert bättre modell du har tittat på för dig som har ryggproblem om den har svängbara :)
  • Anonym
    Anonym (K) skrev 2014-09-01 08:55:11 följande:
    City Cross har inte svängbara. Säkert bättre modell du har tittat på för dig som har ryggproblem om den har svängbara :)

det verkar som att den vagnen som vi blev visade igår hade ett Nitro-chassi o sen var väl själva liggdelen o sittdelen city cross.  Vet inte om de va de som va tanken så att just den vagnen skulle va ihop med dom delarna eller om de blitt nått fel. kan ju inget alls om detta så de är lite rörigt nu vill ja lova! =)

fick veta av en bekant att den säljaren ja pratat med inte var så jätteinsatt i just vagnar så ska dit idag igen och prata med någon annan säljare. 

• FruHemligagent

Jag har en super nitro med stora svängbara hjul. Helnöjd! Har absolut ingenting att klaga på. Jag är nöjd med minsta lilla skruv på min fina vagn. Den är stor och rymlig för pojken i vagnen och lättmanövrerad för mig som kör. Lätt att dra och styra :)

Ska jag ha nånting negativt att säga så är det väl att den är stor, vilket jag älskar i alla lägen förutom när vi ska åka bil. Har en Audi A6 och vagnen går in i bakluckan men inget mer. Men jag byter hellre bil än vagn! :)

Min vagn kostade dock 9000, och jag vet inte vad det är för skillnad på nitro och supernitro. Om det nu va nitro ni tittat på.

Vagnar är en hel vetenskap.

Även om jag älskar min vagn kanske du skulle hata en likadan.

5999kr skulle jag säga är ett bra pris för en bra vagn

• Anonym (K)
    Anonym skrev 2014-09-01 10:04:47 följande:

det verkar som att den vagnen som vi blev visade igår hade ett Nitro-chassi o sen var väl själva liggdelen o sittdelen city cross.  Vet inte om de va de som va tanken så att just den vagnen skulle va ihop med dom delarna eller om de blitt nått fel. kan ju inget alls om detta så de är lite rörigt nu vill ja lova! =)

fick veta av en bekant att den säljaren ja pratat med inte var så jätteinsatt i just vagnar så ska dit idag igen och prata med någon annan säljare. 

Du kan ju matcha chassi och sitt-/liggdel lite som du vill, många passar ju på tillverkarens andra chassin. Emmaljunga har ju ett par stycken så det går att ha olika, inga problem!
  • Anonym
    FruHemligagent skrev 2014-09-01 10:18:25 följande:

Jag har en super nitro med stora svängbara hjul. Helnöjd! Har absolut ingenting att klaga på. Jag är nöjd med minsta lilla skruv på min fina vagn. Den är stor och rymlig för pojken i vagnen och lättmanövrerad för mig som kör. Lätt att dra och styra :)

Ska jag ha nånting negativt att säga så är det väl att den är stor, vilket jag älskar i alla lägen förutom när vi ska åka bil. Har en Audi A6 och vagnen går in i bakluckan men inget mer. Men jag byter hellre bil än vagn! :)

Min vagn kostade dock 9000, och jag vet inte vad det är för skillnad på nitro och supernitro. Om det nu va nitro ni tittat på.

Vagnar är en hel vetenskap.

Även om jag älskar min vagn kanske du skulle hata en likadan.

5999kr skulle jag säga är ett bra pris för en bra vagn

Att den blir lite större gör mig inte så mycket heller. tycker den va rätt lagom ändå.. inte för stor och inte för liten =)  får bara in och kolla nu så att priset med nitro-chassit blir detsamma som med city cross som det stod att det var på prislappen. 
Svar på tråden Emmaljunga City cross 2014