• UnhandyPillow

Vilket tjejnamn är finast?

Jag och min man har lite svårt att bestämma oss för vilket tjejnamn vi gillar bäst. Vi väntar vårat tredje barn och har BF om 13 dagar. Vi vet inte könet på bebisen.
    Syskonen heter Alfred och Astrid så vill ju att de ska passa ihop med dem med. Om ni har andra förslag så kom gärna med dem. ^^ Men vi vill ha ett A-namn. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket tjejnamn är finast?
  • Abbe83

Tycker Alva är finast.
    Andra förslag:
    Ada
    Agnes
    Albertina(mitt förnamn)
    Alma
    Amanda
    Anna
    Annie

• Honungsblomman

Min spontana tankegång när jag öppnade tråden:

Alva: Nja.

Allis: Ja! (Jag tänkte nämligen Allison; ett namn jag gillar skarpt. Men så stod det endast Allis och jag tänkte att det var en fin och lite mer "svenskt" än Allison).

MEN... Sedan, när jag sa namnet "Allis" högt för mig själv, så insåg jag ju att det uttalas Alice (och Alice är ett av de fulaste namn jag vet). MEN... Plötsligt blev namnet Alice väldigt fint i min värld, OM man använder stavningen Allis. För jag kom på mig själv där; jag ogillar inte namnet Alice i uttal, utan i stavning. Således ÄLSKAR jag numera namnet Allis!

Kör på Allis! :D

• Honungsblomman
    UnhandyPillow skrev 2014-09-01 09:32:08 följande:

Jag och min man har lite svårt att bestämma oss för vilket tjejnamn vi gillar bäst. Vi väntar vårat tredje barn och har BF om 13 dagar. Vi vet inte könet på bebisen.

Syskonen heter Alfred och Astrid så vill ju att de ska passa ihop med dem med. Om ni har andra förslag så kom gärna med dem. ^^ Men vi vill ha ett A-namn. :)

Jag tror att folk egentligen gillar namnet Alice bättre än Alva, men att Alva får fler röster i denna omröstning, pga att ni stavat namnet Alice; Allis.

Personligen tycker jag, som jag sa tidigare, att stavningen Allis är superb!

Här gjorde jag en omröstning mellan Alice och Alva: www.familjeliv.se/forum/thread/73909549-flicknamn
  • fluu

Allis- eller allra helst Alice. Alva är bara allt för mjukt för min smak och dessutom heter min ärkefiende så så det är lite nersvärtat för mig ;)

Fler a-namn:

Alvina
    Alde
    Adela/Abela
    Adina
    Alide/Alida
    Alinde
    Adelia
    Amalia
    Aili
    Alfrida
    Alfhild
    Altea
    Andrea
    Alina
    Anja
    Annika
    Alvida

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • UnhandyPillow

Oj va roligt med sån respons! Och en till tråd med! Allis är ett namn som har grott på oss under en tid. Då vi gillar att säga namnet men gillar inte stavningen Alice. Precis som Honungsblomman. Fortsätt gärna att rösta. Nu är det inte många dagar innan bebben kommer ^^

• Honungsblomman
    UnhandyPillow skrev 2014-09-03 04:50:49 följande:

Oj va roligt med sån respons! Och en till tråd med! Allis är ett namn som har grott på oss under en tid. Då vi gillar att säga namnet men gillar inte stavningen Alice. Precis som Honungsblomman. Fortsätt gärna att rösta. Nu är det inte många dagar innan bebben kommer ^^

Jag ÄLSKAR verkligen stavningen Allis. Ni har gett namnet en guldstjärna hos mig. Med stavningen Allis så blir namnet plötsligt otroligt fint och tufft. Love it!

Och som du ser, så är det många som faktiskt väljer namnet Alice framför namnet Alva, men de röstar på Alva då de är så gammeldagsa att de inte kan ta till sig en ny och häftigare stavning av namnet; nämligen Allis. ;)

Jag fortsätter att puffa tråden "Alice" och "Alva", bara för att se vilket namn folk gillar bäst.
  • UnhandyPillow
    svärdfisken skrev 2014-09-03 21:06:42 följande:

Alva

Ett annat fint namn på A är Astrid

Astrid heter storasyster så de går ju inte Men visst är det fint.
  • NenaShebelle

Alma

Amelia

Amelie

Amalia

Adela

Adéle

Aurora

Aurelia

Alissa

Aline/Alina

Agnes

Annie

Asta

• Abbe83
    UnhandyPillow skrev 2014-09-07 13:39:12 följande:

Kan ni tänka er! Idag tittade varken en Allis eller Alva ut! Utan en liten Arvid <3

Grattis, Arvid är ett jättefint namn. 
  • Honungsblomman

Kan ni tänka er! Idag tittade varken en Allis eller Alva ut! Utan en liten Arvid <3

Åh, grattis!
    Superfint namn också!
    Och att ha en son är UNDERBART!
  • fluu
    Grattis! Älskar Arvid!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Honungsblomman
    fluu skrev 2014-09-07 15:20:22 följande:
    Grattis! Älskar Arvid!
    Så ni är bekanta redan?
Svar på tråden Vilket tjejnamn är finast?