Sömnapné utan snarkning och övervikt
Som rubriken indikerar undrar jag om det finns någon här som lider utav sömnapné utan övervikt eller snarkning?
Jag misstänker själv att jag har det och jag är snarare på gränsen till underviktig och har aldrig fått höra att jag snarkar. Minns inte när jag det här började men funderar på om det var i samband med min graviditet föra fem år sedan. Har dock alltid haft trång näsa och tycker det är riktigt obehagligt att enbart andas genom näsan längre stunder.
Problemen jag har är att jag aldrig vaknar utvilad och om jag går upp klockan åtta kan jag somna vid tio om jag sätter mig i soffan för att plugga, kan även sitta och nicka på lektioner redan före lunch, det är inte bara jobbigt och hämmande för skolgången utan även pinsamt.
Har tidigare varit deprimerad så läkarna tar mig inte på allvar, men jag vet väl för tusan skillnad på "tröttheten" man har när man är deprimerad och det här.
Skulle gärna vilja komma i kontakt med andra som har sömnapné för att få höra vad era problem var innan ni fick hjälp.