• planerattförsökabligravid

hjälp! ska idag berätta för mina föräldrar att dom ska bli mormor och morfar

Jag har funderat länge nog på hur jag ska berätta för mina föräldrar att jag är med barn, då jag är rädd att dom ska bli besviken på mig.. Har därför nu bestämt och köpt en napp som jag ska slå in, men nu till det jag behöver hjälp med.. Vad kan jag skriva på kortet?
    är beräknad i mars.

funderar på något i stil med "vi kan komma att behöva en reserv i mars"

• Svar på tråden hjälp! ska idag berätta för mina föräldrar att dom ska bli mormor och morfar
  • Anonym

Förbered dig på att de kommer att bli besvikna men räkna inte med det. Det värsta är ju att de blir besvikna och att du reagerar på det så det blir en otrevlig händelse. Kanske blir de besvikna, men det är ni som ska ha barn, inte de. "Ja, det kanske är tidigt men det känns rätt och kommer att bli jättebra!"

Menar du reservnapp? Jag tänkte direkt på att de skulle vara reserver och passa direkt. Det tror jag inte skulle uppskattas hehe. Men är det reservnapp du menar så är det väl jättebra tänkt :) . Troligen är det ju det du menar också ;) .

• Emmut

En annan rolig ide är att köpa en fin ram och sätta in en lapp där det står "motivet kommer i mars", lite mindre risk för missförstånd kanske?

• planerattförsökabligravid
    Anonym skrev 2014-09-01 12:23:59 följande:

Förbered dig på att de kommer att bli besvikna men räkna inte med det. Det värsta är ju att de blir besvikna och att du reagerar på det så det blir en otrevlig händelse. Kanske blir de besvikna, men det är ni som ska ha barn, inte de. "Ja, det kanske är tidigt men det känns rätt och kommer att bli jättebra!"

Menar du reservnapp? Jag tänkte direkt på att de skulle vara reserver och passa direkt. Det tror jag inte skulle uppskattas hehe. Men är det reservnapp du menar så är det väl jättebra tänkt :) . Troligen är det ju det du menar också ;) .

Ja men precis :)

Jaha nejje dom kommer inte få passa direkt ;) utan menar att vi kan behöva en napp i reserv :) skrev iallafall "vi kan behöva en i reserv i mars" och där i ligger det en napp tror de kan bli bra :)
  • Anonym (Gravid)

Spännande att höra hur det gått =)

• love
    planerattförsökabligravid skrev 2014-09-01 18:54:11 följande:
    Absolut kan skriva ut sen hur dom tog det :)
    nyfiken, hur tog dom det? :)
  • FresnoKiwi95

Är också 19 och gravid. Alla i min sambos+min familj har tagit nyheten rätt bra. Nu väntar alla på RUL och könet så man kan börja handla saker. Oroa dig inte för mycket. Vad kan vara negativt med ett barnbarn?Glad

Svar på tråden hjälp! ska idag berätta för mina föräldrar att dom ska bli mormor och morfar